poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Koniecznie musicie go wyprobowac. Jak to u mnie normalne, bardzo latwy i szybki w przygotowaniu. Chlebek jest przepyszny, mozna go jesc bez niczego! U mnie jako dodatek do grilowanego mieska! Probowalam jeszcze cieply z maslem ;) Pycha...

Skladniki na 2 male chlebki, lub jeden wiekszy:

  • 180 g maki pszennej,
  • 120 g maki pszennej wieloziarnistej (mozna tez dac orkiszowej)
  • 1/2 kostki swiezych drozdzy (21 g)
  • 150 ml cieplej wody
  • 1 lyzeczki cukru
  • 1 1/2 lyzeczki soli z oliwek (lub normalnej, jezeli ktos nie ma pod reka)
  • garsc orzechow wloskich
  • 5 suszonych pomidorow (w oleju)

Do cieplej wody dodac pokruszone drozdze i cukier. Poczekac az drozdze sie rozpuszcza (okolo 15 minut). Maki zmieszac z sola, dodac pokrojone na male kawaleczki pomidorki, orzechy wloskie i wlac rozpuszczone w wodzie drozdze. Wszystko dokladnie zagniesc. Uformowac kule, wlozyc do miski i przykryc bawelnianym reczniczkiem. Odlozyc w cieple miejsce na okolo 45 minut. Ciasto powinno podwoic swoja objetosc. Po tym czasie ciasto raz jeszcze zagniesc i podzielic na 2 czesci (lub uformowac jeden bochenek!). Ulozyc na blaszcze wylozonej papierem do pieczenia. Posypac maka, przykryc reczniczkiem i pozwolic raz jeszcze urosnac, okolo 30 minut. W tym czasie nagrzac piekarnik do 200°C. Po tym czasie wlozyc blaszke do piekarnika i piec okolo 20 Minut. Jezeli uformowaliscie tylko jeden bochenek to piec przez okolo 25 minut. Wyjac z piekarnika i sprawdzic czy chlebki sa upieczone! Wystudzic i zajadac ;) Gotowe!


Tagi: chleby
17:36, aeliza.kr , Chleby
Link Komentarze (2) »
czwartek, 11 sierpnia 2016

Jedno z najlepszych jakie jadlam ;) Do makaronu, na grilowanie steki lub na bagietke - smakuje przepysznie. Tak szybko jak pesto, nie przygotujecie zadnego innego dania ;) Przepis podpatrzylam w ksiazce thermomixa!

Skladniki:

  • 50 g parmezanu
  • 2 zabki czosnku
  • 1/2 peczku pietruszki
  • 100 g suszonych pomidorow (bez oleju!)
  • 1/2 lyzeczki soli morskiej
  • szczypta swiezo zmielonego czarnego pieprzu
  • 120 ml oliwy z oliwek, dobrej jakosci

Ja uzylam food procesora, ale jezeli ktos nie ma mozna uzyc mozdzierza.

Wlozyc czosnek i pietruszke i zmiksowac. Dodac pomidory, sol, pieprz i raz jeszcze zmiksowac. Dodac starty parmezan i cieniutkim strumieniem wlewac oliwe z oliwek. Nie miksowac za dlugo, zeby pesto nie bylo za bardzo "ciapate" ;) Jezeli ktos lubi mozna dodac odrobinke platkow chili - dodaje to super pikantego smaku, ja czesto dodaje... Gotowe!!!


piątek, 29 lipca 2016

Zdrowa i latwa w przygotowaniu zupa z dodatkiem mleczka kokosowego. Smak kwaskowo- slodki - bardzo interesujacy. Palce lizac ;)

Skladniki dla 4 osob:

  • 1 duza cebula
  • kawaleczek imbiru (wielkosci orzecha wloskiego)
  • 3 duze marchewki
  • 500 g brokula
  • 200 g pieczarek
  • 300 g piersi z kurczaka
  • 2 lyzki oliwy z oliwek
  • 2 lyzki czerwonej pasty curry
  • 400 ml mleczka kokosowego (bez cukru)
  • 400 ml bulionu wyrzywnego lub drobiowego
  • swiezo zmielony pieprz, sol
  • sok z limonki
  • peczek kolendry lub pietruszki

Cebule i imbir obrac i pokroic w drobna kosteczke. Marchewke w cienkie paseczki, pieczarki kto jak lubi. Brokul podzielic na male rozki. Piersc z kurczaka umyc i wysuszyc, pokroic w cienkie paseczki.

W duzym garnku rozgrzac oliwe z oliwek. Podsmazyc okolo 2 minut piersc z kurczaka, wyjac do malej miseczki i przykryc folia aluminiowa. Cebule, imbir i paste curry wlozyc do garnka i podsmazyc przez kolejne 2 minuty. Dodac marchewke i poddusic przez pare minut. Wlac mleczko kokosowe i bulion. Wszytko pogotwac przez okolo 5 minut. Dodac brokula i pieczarki i gotowac przez kolejne 5 minut. Przyprawic sola, pieprzem i sokiem z limonki. Dodac piersc z kurczaka. Po okolo 2 minutach zupka jest gotowa. Kolendre lub pietruszke posiekac i posypac juz nalana do talerzy zupke. Gotowe ;)

środa, 27 lipca 2016

Super boski i super swiezy sos do salatek... perfekcyjny na te upalne dni ...

Z dodatkiem musztardy dijon i pelnoziarnistej. Z proporcji wyjdzie 120 ml sosiku...

Skladniki:

  • 1 1/2 lyzeczki musztardy dijon
  • 1 1/2 lyzeczki musztardy pelnoziarnistej
  • 2 lyzeczki octu z czerwonego wina
  • szczypta drobnego cukru
  • 4 lyzki dobrej jakosci oliwy z oliwek
  • swiezo zmielony pieprz i sol morskiej

Do miseczki wlozyc musztardy, ocet, cukier, sol i pieprz. Wymieszac rozga do uzyskania gladkiej, jednolitej masy. Dodac oliwe z oliwek z szybko wszystko wymieszcac. Doprawic i podawac ze swieza, chrupiaca salatka... ;) Gotowe!

niedziela, 19 czerwca 2016

Moj znajomy z pracy mi raz powiedzial, ze to ciasto mu lepiej smakuje niz to, ktore zajadal w Australii ... hmnnn ;) powiem wam szczerze, ze jest naprawde smaczne. Do oryginalu dodaje sie orzechy do ciasta, czego ja nie zrobilam i wcale za nimi nie tesknie ;) Krem z mascarpone z dodatkiem limoncello dodaje niesamowitego, swiezego smaku ... Polecam!

Skladniki na ciasto:

  • 3 jajka, sredniej wielkosci
  • 150 g brazowego cukru
  • 200 g startej marchewki
  • 150 ml oleju slonecznikowego
  • 50 g wiorkow kokosowych
  • 200 g maki pszennej
  • 1 lyzeczka cynamonu
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 lyzeczki soli

Skladniki na krem:

  • 200 ml kremowki
  • 250 g serka mascarpone
  • 3 lyzki cukru waniliowego
  • 60 ml limoncello

Potrzebna bedzie tortownica o srednicy 21 cm. Orzechy pecan lub laskowe do dekoracji.

Marchewke umyc i zetrzec na drobnych oczkach. Piekarnik nagrzac do temperatury 150°C (termoobieg).

W duzej misce ubic jajka do podwojenia objetosci, stopniowo dodawac cukier i caly czas ubijac z masa bedzie gladka i puszysta. Wciaz ubijajac na wysokich obrotach wlewac cieniutkim strumieniem olej. Do powstalej masy dodac marchewke i wiorki kokosowe. Delikatnie wymieszac. Dodac przesiana make, proszek do pieczenia, sode i sol. Wszystko polaczyc, delikatnie mieszajac. Ciasto przelac do wysmarowanej maslem i posypanej bulka tarta tortownicy. Piec okolo godziny. Po upieczeniu wystudzic w formie. 

W miedzyczasie przygotowac krem. Mascarpone zmiksowac z cukrem waniliowym, dodac kremowke i ubijac do momentu uzyskania puszystego kremu. Wlac limoncello i delikatnie wymieszac.

Ciasto przekroic wzdluz, na spod nalozyc polowe kremu, przykryc druga polowa ciasta i nalozyc reszte kremu. Dekorowac orzechami pecan, mozna posypac cynamonem. Gotowe :) 

niedziela, 12 czerwca 2016

Juz od paru dni mam ochote na placuszki, takie podobne do racuchow, ale bez drozdzy... pyszne lekkie z jablkami i cynamonem ... i z malinami ... polane syropem klonowym ... ale pachnialy i jak smakowaly ;) polecam bardzo!

Skladniki na 14/16 placuszkow:

  • 250 g jogurtu naturalnego
  • 1 i 1/3 cup maki pszennej
  • 2 lyzki cukru waniliowego
  • 1 lyzka cukru pudru
  • 3 lyzki roztopionego masla
  • 2 duze jajka
  • 1 jablko
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • garsc malin
  • syrop klonowy i cukier puder do podania

W misce zmiksowac jogurt z jajkami, maslem, cukrem pudrem i cukrem waniliowym. Dodac przesiana make z proszkiem do pieczenia i soda oczyszczona. Wszystko szybko wymieszac, ale nie za dlugo ;) bo placuszki nie beda rosly...

Jablko obrac, przepolowic i pokroic na cieniutkie plasterki. Jesli ktos lubi moze posypac je odrobinka cynamonu.

Rozgrzac patelnie z nieprzywierajacym spodem (u mnie teflonowa). Nakladac po 1 lyzce ciasta, zachowujac odstepy (placuszki urosna). Piec okolo 2 minut, nalozyc 2 plasterki jablka lub 3 maliny i przewrocic na druga strone. Piec przez kolejne 2 minuty do rumianego koloru. Podawac posypane cukrem pudrem i polane syropem klonowym... Gotowe ;)

czwartek, 09 czerwca 2016

Czas na deser. Tym razem slodko i kwasnie ;) Latwe i szybkie w przygotowaniu muffinki z jagodami i kropelkami czekoladowymi. Do dziela!

Skladniki:

  • 2 1/2 cups maki pszennej
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 lyzeczki soli
  • 115 g malst, rozpuszczonego i wystudzonego
  • 3/4 cup drobnego cukru do wypiekow
  • 2 duze jajka
  • 250 ml mleka
  • 1 lyzka ekstraktu z wanilii
  • 1 1/2 cups jagod
  • 50 g kropelek czekoladowych, lub posiekanej czekolady

Piekarnik nagrzac do 180°C. Forme do muffinek wylozyc papliotkami, lub wysmarowac tluszczem.

Do duzej miski przesiac make, proszek do pieczenia, sode i sol; wymieszac. W innej misce zmiksowac rozpuszczone maslo z cukrem. Dodac jajka i wymieszac, dodac mleko i ekstrakt z wanilii i raz jeszcze wymieczac. 

Mokre skladniki walz do suchych; szybko wymieszac, tylko do polaczenia sie skladnikow. Dodac jagody i czekolade delikatnie polaczyc z masa. Ciasto przelozyc do papilotek. Piec okolo 20 minut. Podawac posypane cukrem pudrem. Gotowe ;)

środa, 08 czerwca 2016

Pomijajac ziemniaki, dosc lekkie i zdrowe danie. Jak zawsze latwe w przygotowaniu i boskie w smaku. Polecam bardzo :)

Skladniki na mieso:

  • 500 g piersi z indyka
  • po 3 galazki swiezego rozmarynu i tymianku
  • 1/3 cup bulionu warzywnego
  • 1/4 bialego wina
  • 1 lyzka oliwy z oliwek
  • 4 lyzki masla
  • swiezo zmielony pieprz
  • sol morska
  • 5 pieczarek, pokrojonych w plasterki

Skladniki na ziemniaczki:

  • 4 ziemniaki, sredniej wielkosci
  • 2 lyzki ziol wloskich (bazylia, oregano, tymianek itp...)
  • 2 lyzki soli morskiej
  • 1 lyzka przyprawy Cajun (opcjonalnie)
  • 1/2 cup swiezo startego parmezanu
  • 4 lyzki oliwy z oliwek
  • 4 zabki czosnku

Najpierw przygotujcie ziemniaczki. Umyc i ususzyc, pokroic wzdluz na 8 czesci. Wlozyc do duzej miski i pokropic oliwa z oliwek. Czosnek przecisnac przez praske i wymieszac z ziemniaczkami. Posypac startym parmezanem. Ziola wymieszac z sola w malej miseczce. Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C. Ziemniaczki posypac ziolami i wylozyc na blaszce. Piec okolo 35 minut.

W miedzyczasie przeplukac piers z indyka i wysuszyc. Podzielic na 4 czesci, posolic i popieprzyc z obydwu stron. 

Na patelni rozgrzac oliwe z oliwek. Piersc z indyka podpiec okolo 1 minuty z kazdej strony. Wyjac z patelni. Wrzucic pieczarki i podsmazyc przez jedna, dwie minuty. Dodac biale wino i po chwili maslo. Mieszac do momentu rozpuszczenia sie masla i wlac bulion warzywny. Poddusic przez chwile. Dodac rozmaryn i tymianek i dusic przez kilka minut. Dodac piers z indynka. Po kilku minutach wszystko powinno byc gotowe. Podawac z goracymi, chrupiacymi ziemniaczkami. Smacznego :)



Dzisiaj bylam naprawde pracowita i w koncu mialam czas dla mojej kuchni ;)

Zaczynamy z pysznym pesto, troche innym niz klasyczne, a mianowicie z szalwia i orzechami pekan. Szybkie w przygotowaniu i bardzo zdrowe. Jako dodatek do makaronu, lub do grilowanych stekow ... 

Skladniki:

  • 1 garsc swiezych listkow szalwii
  • 1 garsc swiezych listkow bazyli
  • 1 zabek czosnku
  • 50 g orzechow pekan
  • 60 g swiezo startego parmezanu
  • 125 ml oliwy z oliwek
  • sol morska, swiezo zmielony czarny pieprz

Jezeli macie food processor lub malakser, to wlozcie wszystko oprocz oliwy z oliwek i zmiksujcie. Mozna to tez zrobic w mozdzierzu. 

Dodac tyle oliwy z oliwek ile wam sie podoba, tak zeby otrzymac ulubiona konsystencje. Doprawic sola i pieprzem. Gotowe ;) Zycze wam smacznego!



środa, 01 czerwca 2016

Super szybkie do przygotowania, pachnace swiezym tymiankiem i powiem wam, ze uzaleznia :) Ja podalam z makaronem pomidorowo-czosnkowym, ale jezli nie macie go akurat pod reka, to mozna wziac jakikolwiek. Kto jaki lubi!

Skladniki na sos:

  • 1 cebula, sredniej wielkosci
  • 2 zabki czosnku
  • 1 duzy, dojrzaly pomidor
  • puszka passaty pomidorowej (400 ml)
  • 4 lyzki octu balsamicznego
  • swiezo zmielony czarny pieprz
  • odrobinka soli morskiej
  • 2 lyzki brazowego cukru
  • 3 lyzki oliwy z oliwek
  • garsc swiezego tymianku

Dodatkowo:

  • 200 g bialych krewetek tygrysich
  • 250 g makaronu 
  • parmezan

Oliwe z oliwek rozgrzac w garnku lub na patelni. Dodac pokrojona w kosteczke cebulke i wycisniety przez praske czosnek. Podsmazyc przez okolo 3 minut, dodac pokrojonego w kosteczke pomidora i poddusic przez kolejne 3 minuty. Wlac passate i doprawic sola i pieprzem. Wlac ocet balsamiczny i dodac cukier. Wszystko wymieszac i gotowac na malym ogniu przez 10-15 minut. 

W tym czasie ugotowac wode na makaron.

Do sosu dodac tymianek i krewetki. Po okolo 10 minutach powinno byc wszystko gotowe. Podawac ze startym parmezanem. Smacznego ;)

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 21