Ciasta biszkoptowe

sobota, 29 stycznia 2011

Chyba nie mam uczuc dla tych wszystkich z Europy ;) u mnie same jakies letnie ciasta! Ale prosze o zrozumienie - tu gdzie mieszkam jest po prostu przez caly rok lato. Propozycja niemieckiego ciasta z owocami. Bardzo swieze i przepyszne ciasto. Takie w sam raz na upaly :) Przepis z ksiazeczki dolaczonej do formy "Kaiser". Dla pocieszenia - ciasto to mozna tez robic z owocami zimy :)

Skladniki na forme o srednicy 30 cm:

  • 3 jajka
  • 115 g masla
  • 115 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 230 g maki pszennej
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 5 lyzek mleka

Skladniki na nadzienie:

  • 4 lyzki dzemu sliwkowego
  • 250 ml mleka
  • budyn smietankowy
  • 3 lyzki cukru
  • owoce
  • tortenguss lub galaretka

Jajka wbic do miski i zmiksowac na piane. Dodac przesiana make i proszek do pieczenia. Wlac mleko, dodac cukry, sol i maslo. Wszystko zmiksowac. Przelozyc do natluszczonej formy. Wyrownac.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C przez okolo 20 minut. Wyjac z piekarnika i wystudzic.

Dzem wlozyc do malego rondelka i podgrzac. Rozsmarowac na ostudzonym spodzie. Ugotowac budyn zgodnie ze wskazowkami na opakowaniu, dodajac 3 lyzki cukru. Wylac jeszcze goracy na dzem. Przestudzic okolo 5 minut. Ulozyc owoce na budyniu. Przygotowac tortenguss lub galaretke. Jak zacznie tezec polac po owocach. Wlozyc na conajmniej 1 godzine do lodowki. Podawac z bita smietana i odrobinka dzemu sliwkowego. Gotowe :)

wtorek, 30 listopada 2010

Bardzo znane i lubiane w calych Niemczech i nie tylko - ciasto z owocami. Propozycja ciasta na kazda pore roku ;) Najlepiej oczywiscie smakuje w lecie! Jest super swieze i smak ma taki lekki! Pyszne... Z przepisu Dr. Oetkera znalezionym na niemieckiej stronce www.droetker.de. To ciasto mozna dekorowac roznymi owocami, jakie w danej porze roku sa dostepne. Jako dodatek mozna ugotowac budyn o ulubionym smaku i polac go na ciescie przed ulozeniem owocow. Polecam ...

Skladniki na forme o srednicy 28 cm:

  • 125 g maki pszennej
  • 2 i 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 100 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • 4 duze jajka
  • 3 lyzki oleju slonecznikowego
  • 2 lyzki octu owocowego (np. jablkowego)

Ponadto:

  • paczuszka "tortenguss klar" (dostepny w kazdym niemieckim sklepie) lub jesli ktos nie ma dostepu to moze uzyc galaretki owocowej
  • 250 ml wody lub soku owocowego
  • 2 lyzki drobnego cukru
  • 1 budyn o dowolnym smaku
  • owoce sezonowe

Nagrzac piekarnik do temperatury 180 - 200°C. Forme wysmarowac maslem i obsypac maka.

Make przesiac do duzej miski i wymieszac z proszkiem do pieczenia. Pozostale skladniki dodac w podanej kolejnosci. Wszystko zmiksowac robotem recznym najpierw na malych obrotach do polaczenia sie skladnikow i nastepnie na najwyzszych obrotach dokladnie przez 1 minute. Ciasto wlac do formy i natychmiast wlozyc do nagrzanego piekarnika. Piec 15 minut do lekkiego zrumienienia. Wyjac z piekarnika i odczekac okolo 2 minut. Potem wylozyc ciasto "nogami do gory". Pozostawic do calkowitego ostygniecia.

Dowolny budyn ugotowac. Jeszcze cieply wylac na spod. Teraz najfajniesza czesc :) puscic wodzy wyobrazni i ukladac, tworzyc wlasne kreacje owocow na ciescie. Kied bedzie juz ladnie oblozone owocami. Odstawic na chwile.

Ugotowac tortenguss, postepujac za wskazowkami znajdujacymi sie na opakowaniu. Jesli ktos nie ma tortengussu moze uzyc prostej galaretki owocowej. Stygniecie trwa odrobine dluzej ale efekt jest prawie taki sam :) Galaretke nalezy ugotowac tak jak zawsze i jak lekko zacznie tezec polac po owocach. Wstawic do lodowki na przynajmniej godzinke i podawac. Gotowe :) Ciasto samo w sobie smakuje wysmienicie ale jesli sie komus podoba moze go jesc z bita smietana lub lodami.

U mnie to ciasto gosci bardzo czesto na stole. Przez caly rok jest goraco ;)

Raz z budyniem a raz bez ;)

Decyzja nalezy do Was...



 

środa, 17 listopada 2010

Z racji tego, ze mieszkam na Costa Rice chcialabym Wam zaprezentowac ciasto najbardziej znane i lubiane przez tubylcow. Kazdy kto sie tu urodzil zna to ciasto od dziada pradziada :) Mnie osobiscie nie przypadlo do gustu. Jest super slodkie! Ale sa przeciez ludzie, ktorzy potrzebuja przerazliwe slodkich ciast. Uwierzcie mi Kostarykanczycy je uwielbiaja i mogliby je jesc dniem i noca! Decyzja nalezy do Was czy lubicie cos bardzo slodkiego czy nie !!!

Skladniki na biszkopt:

  • 8 jajek
  • 150 g maki pszennej
  • 150 g maki ziemniaczanej
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 175 g cukru
  • 16 g cukru waniliowego
  • 8 lyzek goracej wody

Ponadto do nasaczenia:

  • puszka mleka skondensowanego slodzonego (okolo 400 g)
  • puszka mleka skondensowanego nieslodzonego (mleczko do kawy, okolo 400 g)
  • 250 ml smietany kremowki
  • 250 ml mleka 3,5% tluszczu

Do dekoracji:

  • 250 ml smietany kremowki
  • kolorowe cukiereczki lub starta na tarce czekolada

Bialka odzielic od zoltek. Do malej miseczki przesiac obie maki z proszkiem do pieczenia. Zoltka ubic z 8 lyzkami goracej wody, dodawac po lyzce 2/3 ilosci cukru i ubijac do momentu powstania bialej puszystej masy. Bialka ubic na sztywno pod koniec dodajac reszte cukru i cukier waniliowy. Na ubite zoltka nakladac partiami ubite bialka i zmieszane maki. Wymieszac wszystko bardzo starannie do uzyskania jednolitej masy! Blaszke o wymiarach 39 cm x 29 cm wysmarowac tluszczem i wyscielic papierem do pieczenia. Wlac mase do blaszki. Wyrownac. Piekarnik nagrzac do temperatury 200°C. Piec okolo 30 minut. Wyjac z piekarnika i przestudzic okolo 10 minut w blaszce, potem wyjac na kratke i ostudzic calkowicie.

Blaszke umyc i wysuszyc. Zdjac papier z biszkoptu, po czym wlozyc biszkopt spowrotem do blaszki. Ponakluwac go patyczkiem do szaszlyka lub wykalaczka. Nalezy zrobic bardzo duzo dziurek w ciescie. Wszystkie mleka i 250 ml kremowki smiksowac na jednolity plyn. Wylac caly plyn rownomiernie na ciasto.

Wstawic do lodowki na okolo 30 minut. Kiedy caly plyn wsiaknie i zostanie tylko piana na wierzchu, mozna dekorowac ciasto ubita kremowka. Wstawic na kilka godzin do lodowki. Gotowe :)

niedziela, 14 listopada 2010

Chyba kazdy z nas juz mial podobny problem, a mianowicie co zrobic z pozostalymi bialkami? I chyba kazdy z nas zna to ciasto :) na wielu blogach jako ciasto szklankowe a ja go pamietam jako "Pieguska". Bardzo smaczne, pelne bakali i przede wszystkim szybkie w przygotowaniu. Przepis zaczerpniety z forum cincin podany przez BeateSz. troche przeze mnie zmieniony. Polecam !

Skladniki:

  • 1 szklanka maki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka bialek (u mnie 10)
  • 1/3 szklanki suchego maku
  • 1/3 szklanki wiorek kokosowych
  • 2/3 szklanki platkow migdalowych
  • 2/3 szklanki calych orzechow laskowych
  • 1/3 szklanki rodzynek
  • 3/4 szklanki masla (wczesniej roztopionego i ostudzonego)
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia

Bialka ubic na sztywno. Dodawac cukier i dalej ubijac. Dodac przesiana make z proszkiem i reczte skladnikow. Starannie wymieszac.

Piekarnik nagrzac do 220°C. Ciasto wlac do formy (mozna piec w keksowce, u mnie trotownica z dymkiem). Piec okolo 50 minut! W trakcie pieczenia sprawdzic czy gora nie lapie zbyt szybko koloru. Jesli by tak bylo przykryc folia aluminiowa. Ciasto po upieczeniu wyjac z piekarnika i odstawic do wystygniecia. Dekorowac czekolada biala i deserowa. Mozna na dodatek zrobic male piegi z obydwu czekolad :) ! Gotowe ...


| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
O autorze
Tagi