Pierniki i pierniczki

piątek, 24 grudnia 2010

Pierniczki zrobione juz przed 3 tygodniami dzis pierwszy raz probowane. Co moge powiedziec? Tylko jedno rozplywaja sie w ustach. Smak Swiat, zapach przypraw wylaniajacy sie z torebeczki i pudelka. Po prostu mniam ;) Przepis Kaeru podanym na forum MniamMniam, znalezionym na blogu Dorotki. I kolejna propozycja do akcji "Swiateczne prezenty".

Skladniki:

  • 1000 g maki pszennej
  • 8 zoltek
  • 3 bialka
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 3 lyzki kakao
  • 200 ml gestej, kwasnej smietany
  • 3 lyzeczki sody
  • 2 lyzeczki cynamonu
  • 1 lyzeczka gozdzikow
  • 1/2 lyzeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1/2 lyzeczki pieprzu
  • 250 g masla
  • 400 g miodu

Ciasto przygotowac dzien przed pieczeniem. Kako wymieszac z maka w duzej misce, odstawic. miod zagotowac z przyprawami, odstawic, wlozyc maslo, poczekac az sie rozpusci, a potem wystygnie. W smietanie rozpuscic sode, odstawic - smietana zwiekszy swa onjetosc (powinna miec temperature pokojowa). Bialka ubic na piane, dodac cukier, ubijajac, dodawac zoltka. Ubite jaja wlewac do maki i delikatnie wymieszac, wlac miod i dalej mieszac. Na koniec dodac smietane z soda. Ciasto bedzie dosc rzadkie. Odstawic je przykryte w chlodne miejsce, w ciagu 24 godziny zgestnieje.

W dniu pieczenia. CIasto podsypywac maka, rozwalkowac na grubosc 3 mm i wykrawac pierniczki.

Blache wylozyc papierem do pieczenia lub folia aluminiowa, pierniczki ulozyc w pewnej odleglosci od siebie. Przed pieczeniem posmarowac rozbeltanym bialkiem, beda sie ladnie blyszczaly.

Piec w temperaturze 180°C przez okolo 7 minut. Studzic na kratce.

wtorek, 21 grudnia 2010

Kolejna propozycja do akcji "Swiateczne prezenty". Te male slodkie ludziki zrobilam ze wzgledu na moich znajomych z USA. Kochaja wszystko co ma w nazwie Gingerbread ;) Przepis bardzo latwy a pierniczki jak pierniczki ladnie sie prezentuja no i jak smakuja ... hmm... do tego dlugo sie przechowuja!  Z przepisu zaczerpnietego ze strony www.recipelink.com. Polecam ;)

Skladniki:

  • 1/2 szklanki masla o temperaturze pokojowej (115 g)
  • 1/2 szklanki brazowego ciemnego cukru
  • 1/4 szklanki ciemnego syropu kukurydzianego lub melasy
  • 1 lyzka zmielonego cynamonu
  • 1 lyzka zmielonego imbiru
  • 1 i 1/2 lyzeczki zmielonych gozdzikow
  • 1 lyzka sody oczyszczonej
  • 2 szklanki maki pszennej
  • 2 lyzki wody

Ponadto:

  • 1 bialko
  • okolo 150 g cukru pudru

W duzej misce, zmiksowac maslo, brazowy cukier, melase, cynamon, imbir, gozdziki i sode oczyszczona. Miksowac do momentu uzyskania jednolitej mikstury. Dodawac partiami przesiana make. Dodac wode.

Odstawic w chlodne miejsce do czasu stwardnienia masy. Najlepiej na cala noc.

W dzien pieczenia.

Stolnice oproszyc lekko maka. Ciasto wylozyc na stolnice i rozwalkowac na cienki placek. Forme do wykrawania ludzikow maczac za kazdym razem najpierw w mace i pozniej wykrajac ludziki. Ukladac na blaszce wylozonej papierem do pieczenia. Piec okolo 8 do 10  minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.

Wylozyc pierniczki z piekarnika i wystudzic na kratce.

Do dekoracji wymieszac bialko z taka iloscia cukru pudru, zeby powstala gesta masa. Dekorowac wedlug uznania. Gotowe ;)

czwartek, 16 grudnia 2010

 

Mmmmm... Czytajac przepis od mojej mamy, wyobrazalam sobie nasz dom w Polsce, choinke, smakowite wypieki, Swieta z rodzina ;) aj az mi sie milo na duszy zrobilo! Postanowilam zrobic wiec najlepsze na swiecie pierniczki, ktore zawsze beda mi przypominaly Swieta Bozego Narodzenia w rodzinnym gronie! Pierniczki sa pyszne, jak zreszta wszystko od mamy :) Oryginalnie z polewa czekoladowa, przekladane masa bezowa! Ale te oryginalne jeszcze beda! Polecam ...

Skladniki:

  • 200 g prawdziwego miodu
  • 500 g maki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 5 lyzek cukru pudru
  • 1 lyzka przyprawy korzennej do piernikow

Ponadto:

  • 1 bialko
  • cukier puder

Z podanych skladnikow zagniesc miekkie jednolite ciasto. Jesli ciasto bedzie za twarde dodac odrobine stopionego masla. Odstawic na okolo 30 minut przykryte folia spozywcza. Po tym czasie rozwalkowac na grubosc 3 mm. Wykrajac pierniczki w ozdobnymi foremkami. Klasc na blaszce wylozonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C przez okolo 7 do 10 minut. Studzic na kratce.

Bialko zmiksowac z taka iloscia cukru pudru aby powstala gesta masa. Dekorowac pierniczki. Gotowe ;) Pierniczki po upieczeniu sa dosc miekkie, potem twardnieja i znow miekkna!

| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
O autorze
Tagi