Torty

niedziela, 19 czerwca 2016

Moj znajomy z pracy mi raz powiedzial, ze to ciasto mu lepiej smakuje niz to, ktore zajadal w Australii ... hmnnn ;) powiem wam szczerze, ze jest naprawde smaczne. Do oryginalu dodaje sie orzechy do ciasta, czego ja nie zrobilam i wcale za nimi nie tesknie ;) Krem z mascarpone z dodatkiem limoncello dodaje niesamowitego, swiezego smaku ... Polecam!

Skladniki na ciasto:

  • 3 jajka, sredniej wielkosci
  • 150 g brazowego cukru
  • 200 g startej marchewki
  • 150 ml oleju slonecznikowego
  • 50 g wiorkow kokosowych
  • 200 g maki pszennej
  • 1 lyzeczka cynamonu
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 lyzeczki soli

Skladniki na krem:

  • 200 ml kremowki
  • 250 g serka mascarpone
  • 3 lyzki cukru waniliowego
  • 60 ml limoncello

Potrzebna bedzie tortownica o srednicy 21 cm. Orzechy pecan lub laskowe do dekoracji.

Marchewke umyc i zetrzec na drobnych oczkach. Piekarnik nagrzac do temperatury 150°C (termoobieg).

W duzej misce ubic jajka do podwojenia objetosci, stopniowo dodawac cukier i caly czas ubijac z masa bedzie gladka i puszysta. Wciaz ubijajac na wysokich obrotach wlewac cieniutkim strumieniem olej. Do powstalej masy dodac marchewke i wiorki kokosowe. Delikatnie wymieszac. Dodac przesiana make, proszek do pieczenia, sode i sol. Wszystko polaczyc, delikatnie mieszajac. Ciasto przelac do wysmarowanej maslem i posypanej bulka tarta tortownicy. Piec okolo godziny. Po upieczeniu wystudzic w formie. 

W miedzyczasie przygotowac krem. Mascarpone zmiksowac z cukrem waniliowym, dodac kremowke i ubijac do momentu uzyskania puszystego kremu. Wlac limoncello i delikatnie wymieszac.

Ciasto przekroic wzdluz, na spod nalozyc polowe kremu, przykryc druga polowa ciasta i nalozyc reszte kremu. Dekorowac orzechami pecan, mozna posypac cynamonem. Gotowe :) 

poniedziałek, 06 stycznia 2014

W koncu jestem znow na blogu :) Tak poza tym Szczesliwego Nowego Roku 2014!!! Mam tylko nadzieje, ze bede miala troche wiecej czasu dla Was i dla mojego bloga :) Na przywitanie smakowity torcik z moimi ulubionymi Toffifee... Miod w gebie na poczatek Roku...

Skladniki na biszkopta:

  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 75 g maki pszennej
  • 15 g ciemnego kakao
  • 1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
  • 25 g maki ziemniaczanej

Skladniki na krem:

  • 250 g gorzkiej czekolady, dobrej jakosci
  • 200 g masy nugatowej
  • 750 g smietany kremowki
  • 2 lyzki ciemnego kakao
  • 100 g posiekanych orzechow laskowych
  • 100 - 150 g Toffifees

Najpierw przygotujemy krem, bo potrzebuje pare godzin studzenia :)

Czekolade i mase nugatowa posiekac na drobne kawalki. Smietane kremowke podgrzac, prawie do wrzenia tylko uwarzac, zeby sie nie zagotowala, bardzo wazne!!! Zdjac z palnika. Wsypac posiekana czekolade z posiekana masa nugatowa i wymieszac, do powstania jednolitej czekoladowej masy. Odstawic na conajmniej 3 do 4 godzin do calkowitego wystudzenia.

Piekarnik nagrzac do 175°C. Tortownice o srednicy 26 cm wylozyc papierem do pieczenia (sam spod) i wysmarowac maslem.

Bialka oddzielic od zoltek. Ubic bialka z 3 lyzkami zimnej wody na sztywna piane. Dodac stopniowo cukier i ubijac. Dodac zoltka, jedno po drugim. Obie maki, kakao i proszek do pieczenia wymieszac i przesiac przez sitko, zeby nie bylo grudek. Dodac do masy jajecznej i delikatnie wymieszac.

Mase wylozyc do tortownicy, wyrownac i piec przez okolo 20 - 25 minut. Upieczony biszkopt wylozyc na kratke. Ostudzony biszkopt przeciac na dwie czesci.

Orzechy laskowe podprazyc na patelni (bez dodawania tluszczu!). Mase czekoladowa ubic tak do polowy. Teraz przychodzi najtrudniejszy moment! Nie ubijac masy do sztywnosci bo sie moze szybko zwazyc! Dodac orzechy i delikatnie wymieszac.

Na talerzu polozyc dolna czesc biszkoptu, nalozyc bok tortownicy. Wylozyc 2/3 kremu, przelozyc druga czescia biszkoptu i wylac pozostaly krem. Wlozyc do lodowki na conajmniej 2 godziny. Przed podaniem dekorowac ciemnym kakaem, posiekanymi orzechami i Toffifees.

Voilà i smacznego :)

piątek, 17 maja 2013

 

A wiec byl Kinder Pingui i teraz nadszedl czas na moj ulubiony Torcik. Przepyszny z lekkim smietankowym i nie slodkim kremem, do tego kwaskowe maliny mhhhnnn niebo w gebie... Do dziela ;)

Skladniki na biszkopta:

  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 150 g cukru
  • 50 g cukru waniliowego (najlepiej domowej roboty)
  • 75 g maki
  • 20 g ciemnego kakao
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia

Skladniki na krem:

  • 300 g swiezych malin (lub zamrozonych, wczesniej odmrozonych na bibulce)
  • 3 blaty zelatyny
  • 250 g serka mascarpone
  • 200 g serka kremowego "Quark"
  • 400 ml smietany kremowki
  • 6 lyzek Amaretto

Bialka oddzielic od zoltek. Bialka umiescic w misie miksera, dodac dwie lyzki zimnej wody i ubic na sztywno ze szczypta soli. Pod koniec ubijania dodac stopniowo 100 g cukru i polowe cukru wanilowego. Dodac zoltka jedno po drugim, dalej ubijajac. Make, proszek do pieczenia i kakao przesiac i delikatnie wmieszac w mase jajeczna.

Tortownice o srednicy 24 cm wysmarowac maslem i wysypac maka. Mase wlac do tortownicy i piec w temperaturze 175° przez okolo 20 minut. Biszkopt zostawic w tortownicy przez kolejne 10 minut. Zostawic na godzinke do wystudzenia.

Zelatyne umiescic w miseczce z zimna woda do namoczenia. Serek mascarpone, Quark i reszte cukru zmiksowac. Zelatyne wycisnac i rozpuscic nad kapiela wodna. Wmieszac 3 lyzki kremu serowego i zmiksowac z pozostalym kremem. Odstawic odrobine kremu do dekoracji. Do pozostalego kremu dodac maliny i delikatnie wmieszac.

Biszkopt przekroic na dwie czesci. Obydwie czesci pokropic likierem Amaretto. Wylozyc krem na jeden blat biszkoptu. Nalozyc drugi blat. Udekorowac pozostawionym kremem. Obsypac kakaem i udekorowac malinami. Wuala :) Wstawic do lodowki na kilka godzin i juz mozna sie delektowac tym pysznym smakiem ...



poniedziałek, 13 maja 2013

 

Jestem uzalezniona od batonikow Kinder Pingui :) i od momenu kiedy uslyszalam, ze istnieje torcik o tej nazwie postanowilam go natychmiast zrobic! Torcik marzenie i smakuje w 99% jak oryginalne batoniki! Polecam wybrobowac! Przepis mam od kolezanki, ale szczrze mowiac nie mam pojecia zrodla przepisu...

Skladniki na biszkopt:

  • 3 jajka
  • 3 lyzki cukru
  • 3 lyzki maki
  • 1 lyzka ciemnego kakao
  • 1 lyzka oleju
  • 1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilli

Skladniki na krem smietankowy:

  • 500 ml smietany kremowki
  • 4 lyzki cukru pudru
  • 50 g cukru waniliowego
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 lyzeczki zelatyny

Skladniki na polewe czekoladowa:

  • 200 g czekolady (mozna dac polowe gorzkiej i polowe mlecznej
  • 50 g masla
  • 3 lyzki mleka
  • 1 lyzeczka oleju

Bialka ubic na sztywna piane, pod koniec dodajac cukier. Dodac zoltka, zmiksowac. Dodac make wymieszana z proszkiem do pieczenia i kakao, delikatnie wymieszac. Na koniec wlac olej i ekstrakt z wanilii, wszystko dokladnie wymieszac. Ciasto wylac do tortownicy (o srednicy 26 cm), wylozonej papierem do pieczenia. Piec okolo 20 minut w 180°. Wyjac z piekarnika i wystudzic. Przekroic na pol.

Na krem: ubic smietane na sztywno, pod koniec ubijania dodajac cukier puder i cukier waniliowy. Dodac serek mascarpone. Zelatyne rozpuscic w odrobince goracej wody. Dodac 2/3 lyzki kremu smietankowego i wymieszac rozga. Wmieszac w reszte kremu. Krem podzielic na pol.

Na polewe czekoladowa: wszystkie skladniki umiescic w szklanej misce i rozpuscic nad kapiela wodna. Troche przestudzic.

Polowe kremu wylozyc na pierwszy blat kakaowego biszkoptu. Polac polewa czekoladowa. Wlozyc na kilka minut do lodowki (lub zamrazarki) zeby polewa szybciej zastygla. Wylozyc druga polowe kremu i polac calosc reszta polewy czekoladowej. Wstawic do lodowki na kilka godzin. Torcik powinno sie kroic nozem zanurzonym uprzednio w goracej wodzie. Gotowe :)


niedziela, 17 lutego 2013

Bogini Nigella Lawson zainspirowala mnie zeby zrobic to cudo dla mojego ukochanego :) jako prezent walentykowy. On uwielbia maliny i czekolade no i ja sobie pomyslalam, ze takie ciacho sto razy lepsze jest niz jakas bombonierka w ksztalcie serca :) Ten torcik jest przepyszny, smakuje wysmienicie swiezo i nie za slodkie... Moj skarb byl zaczwycony :)

Skladniki na ciasto:

  • 2/3 szklanki mleka
  • 1 lyzka masla
  • 1 lyzka ekstraktu z wanilii
  • 3 duze jajka
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypiekow
  • 1 1/4 szklanki maki
  • 3 lyzki ciemnego kakao
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej

Skladniki na krem:

  • 1/2 szklanki smietany kremowki
  • 1 szklanka malin

Skladniki na Ganache:

  • 2/3 szklanki smietany kremowki
  • 150 g ciemnej czekolady
  • 1 lyzka plynnego miodu
  • 1 szklanka malin

Piekarnik nagrzac do 170°C. Dwei tortownice w formie serca o srednicy 23 cm wylozyc papierem do pieczenia i wysmarowac maslem. Jesli nie macie dwoch takich samych foremek serc nic sie nie stanie jesli podzielicie mase na pol i upieczecie dwa serca jedno po drugim.

Do malego garnka wlac mleko i dodac maslo. Podgrzac do momentu rozpuszczenia sie masla. Dodac ekstrakt z wanilii.

Make, kakao i sode przesiac do miseczki i odstawic. Kakao powinno byc bardzo dobrej jakosci, co bedzie sukcesem smaki ciasta czekoladowego.

Cukier i jajka wlozyc do miski miksera i ubic na puszysta biala mase. Dodac jeszcze gorace mleko. Dodac suche skladniki i delikatnie wymieszac.

Podzielic mase na dwie rowne czesci i przelozyc do foremek. Piec okolo 20 minut.

Wyjac z piekarnika i poczekac az sie ochlodza.

Przygotowac krem. Ubic smietane na sztywno i dodac maliny, miazdzac je widelcem tak, zeby krem byl rozowo-bialy.

Na talerzu polozyc jeden blat ciasta, wylozyc krem i przelozyc drugim blatem ciasta.

Przygotowac Ganache. Czekolade posiekac, przelozyc do malego garnka razem ze smietana i miodem. Mieszac do momentu polaczenia sie skladnikow. Przestudzic przez pare minut i polac ciast. Udekorowac swiezymi malinami. Wstawic na okolo 2 godzin do lodowki i kroic goracym nozem. Gotowe :)


wtorek, 25 grudnia 2012

Witam wszystkich po bardzo ale to bardzo dlugiej przerwie ;) Na poczatek Wesolych i pogodnych Swiat!

Mam nadzieje, ze wszyscy ci ktorzy kochaja czekolade beda zachwyceni tym torcikiem. Nie za slodki nie za gorzki taki w sam taz no i bardzo czekoladowy ;)

Do dziela!!!

Skladniki na ciasto czekoladowe:

  • 85 g masla
  • 200 g gorzkiej czekolady, posiekanej
  • 3/4 lyzeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1,5 lyzeczki ekstraktu z wanilli
  • 4 duze jajka, bialka i zoltka osobno
  • 1/3 szklanki jasnego brazowego cukru
  • szczypta soli 

Maslo, posiekana drobno czekolade, i kawe wlozyc do szklanejmiseczki i roztopic w kapieli wodnej na gladka, blyszczaca mase. Zdjac z kapieli wodnej, lekko przestudzic. Do masy dodad zoltka, ekstrakt z wanilii i dokladnie wymieszac rozga. Odstawic,

W misie miksera ubic bialka ze szczypta soli, na sztywna mase. Dodawac cukier, stopniowo, lyzka po lyzce, caly czas ubijajac.

1/3 ubitych na sztywno bialek dodac do masy czekoldowej i delikatnie wymieszac, by bialka nie opadly.

Tortownice o srednicy 24 - 25 cm wylozyc papierem do pieczenia (samo dno) i posmarowac maslem. Ciasto przelozyc do tortownicy, wyrownac.

Piec w temperaturze 160° przez okolo 25 minut. Wyjac z piekarnika, odstawic do ostudzenia. Ciasto bardzo urosnie, ale podczas studzenia powinno opasc.

Skladniki na ciemny Mousse au Chocolat:

  • 2 lyzki kakao
  • 5 lyzek cieplej wody
  • 200 g czekolady gorzkiej, posiekanej
  • 400 ml smietany kremowki 30%, schlodzonej
  • 30 g cukru waniliowego
  • szczypta soli

Kakao wymiszac w kubeczku z ciepla woda, odstawic do przestudzenia. 

Czekolade roztopic w kapieli wodnej, lekko przestudzic. Do przestudzonej czekolady dodad wode z kakao i wymieszac.

Smietane kremowke ubic z sola na sztywno w misie miksera, pod sam koniec ubijania dodajac cukier waniliowy.

Do masy czekoladowej dodad 1/3 ubitej smietany, delikatnie wymieszac. Dodac reszte ubitej smietany i wymieszac, uwazajac by piana nie opadla.

Gotowy mus wylac na wystudzone wczesniej ciasto, wyrownac. Wstawic do lodowki, na godzine, do schlodzenia.

W tym czasie przygotowac bialy mus czekoladowy.

Skladniki na bialy Mousse au Chocolat:

  • 1 lyzeczka zelatyny
  • 1 lyzka cieplej wody
  • 200 g bialej czekolady
  • 400 ml smietany kremowki 30%, schlodonej

Biala czekolade posiekac i umiescic w miseczce.

W innej miseczce wymieszac zelatne z woda, odstawic do napecznienia. 

Pol szklanki smietany kremowki podgrzac w garnuszku do temperatury wrzenia. Zdjac z palnika, dodac napeczniala zelatyne i wymieszac, do jej rozpuszczenia. Nastepnie od razu zalac posiekana wczesniej biala czekolade, mieszajac od czasu do czasu, by czekolada sie roztopila. Schlodzic do temperatury pokojowej.

W misie miksera ubic pozostala kremowke. Do wystudzonej masy czekoladowej dodac 1/3 ubitej smietany, bardzo delikatnie wymieszac. Dodac reszte ubitej smietany i wymieszac.

Gotowy bialy mus wylac na zastygniety wczesniej mus z gorzkiej czekolady, wyrownac. Wstawic do lodowki na kilka godzin, do calkowitego schlodzenia. Udekorowac starta biala i cemna czekolada. Gotowe ;)


wtorek, 09 sierpnia 2011

Tort - Tradycja z Frankfurtu nad Menem, wygladem przypominajacy Korone, ktora to przypomina o koronacjach dokonywanych we Frankfurcie! To na tyle z historia, teraz przejdzmy do rzeczy. Tort jest bardzo latwy w przygotowaniu i oczywiscie super dla tych wszystkich, ktorzy lubia torty z kremami maslanymi. Do tego kwasna konfitura z czerwonych porzeczek i chrupiacy krokant z orzechow laskowych! I znow bomba kaloryczna :) a co tam!!! Przepis z ksiazeczki doloczonej do formy do pieczenia Wienca z Frankfurtu (mozna uzyc formy do babki)...

Skladniki na ciasto:

  • 200 g masla o temperaturze pokojowej
  • 200 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • skorka otarta z polowy cytryny
  • 6 jajek
  • 180 g maki pszennej
  • 120 g skrobi ziemniaczanej
  • 3 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia
  • 1 lyzka rumu

Skladniki na krem:

  • 500 ml mleka
  • opakowanie budyniu smietankowego, dobrej jakosci
  • 100 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • 250 g masla

Dodatkowo:

  • krokant z orzechow laskowych
  • 8 lub wiecej kandyzowanych wisni
  • sredni sloiczek konfitury z czerwonych porzeczek

Maslo utrzec na puch, stopniowo dodawac cukier i cukier waniliowy. Dodac skorke z cytryny i zmiksowac. Dodawac jajka jedno po drugim, za kazdym razem dokladnie miksujac. W innym naczyniu wymieszac make pszenna, skrobie ziemniaczana i proszek do pieczenia. Przesiac do masy maslano - jajecznej i zmiksowac. Wlac rum i raz jeszcze zmiksowac do polaczenia sie w jednolita mase.

Gotowe ciasto wlac do wczesniej wysmarowanej maslem i obsypanej bulka tarta formy. Wstawic do nagrzanego do 180°C piekarnika. Piec przez okolo 50 minut. Koniecznie zrobic probe wykalaczka lub patyczkiem do szaszlykow. Po upieczeniu wyjac z piekarnika i natychmiast wylozyc na kratke i ostudzic. 

W miedzyczasie ugotowac mleko z cukrami. W 5 lyzkach mleka wymieszac proszek budyniu. Wlac na gotujace sie mleko. Raz zagotowac i przelac do miseczki. Nakryc natychmiast folia spozywcza i odstawic do ostygniecia. Maslo zmiksowac na puch, dodawac stopniowo ostudzony budyn i miksowac po kazdym dodaniu.

Ostudzone ciasto przekroic na trzy czesci. Ulozyc na talerzu dolna czesc. Posmarowac konfitura, nalozyc okolo 1/3 ilosci kremu. Nalozyc druga czesc, pokropic odrobinka rumu, posmarowac nastepna 1/3 ilosci kremu. Nalozyc gore tortu. Posmarowac calosc kremem, pozostawiajac odrobinke na rozetki. Obsypac calosc krokantem. Wycisnac rozetki, ulozyc kandyzowane wisnie na rozetkach. Wlozyc na okolo 1 godzine do lowodki zeby wszystko sie przegrylo smakiem. Kroic i podawac najlepiej ze swiezymi owocami! S'il vous plaît i gotowe :) Zycze smacznego!!!





poniedziałek, 04 kwietnia 2011

Po pierwsze przepraszam, za przerwe ale wlasnie sie przeprowadzam spowrotem do niemiec i dlatego nie ma mnie codziennie na blogu! Ale to juz sie niedlugo zmieni :)

Dzis chce Wam zaproponowac ciasto czekoladowe przelozone i polane polewa czekoladowa. Bardzo intensywne w smaku takie mocno czekoladowe. Nie wiem czy mialo tak wyjsc takie zbite ale powiem szczerze, ze mi smakowalo :) Przepis autorstwa Angeli Nilsen ...

Skladniki na ciasto:

  • 200 g czekolady gorzkiej dobrej jakosci
  • 200 g masla
  • 1 lyzka kawy instant
  • 170 g maki pszennej
  • 1/4 lyzeczki sody oczyszczonej
  • 200 g cukru muscovado
  • 200 g drobnego cukru
  • 25 g ciemnego kakao
  • 3 srednie jajka
  • 75 ml maslanki (5 lyzek)

Skladniki na polewe:

  • 200 g czekolady gorzkiej dobrej jakosci
  • 284 ml smietany kremowki
  • 2 lyzki drobnego cukru

Wysmarowac maslem tortownice o srednicy 20 cm i wylozyc ja papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzac do temperatury 160°C.

Czekolade polamac na male kawaleczki wlozyc do miseczki i dodac maslo. Kawe rozpuscic w 125 ml zimnej wody i dodac do czekolady i masla. Rozpuscic wszystko nad kapiela wodna, caly czas mieszajac.

W duzej misce zmieszac przesiana make, cukry, sode oczyszczona i kakao. Dodac jajka roztrzepane z maslanka i wlac do maki. Dodac mieszanke czekoladowa i zmiksowac do momentu uzyskania jednolitej masy. Wlac do przygotowanej tortownicy i wlozyc do piekarnika. Piec przez okolo 1 godziny i 30 minut. Sprawdzic patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Gotowe ciasto wylozyc na kratke i ostudzic calkowicie.

W miedzyczasie przygotowac polewe. Czekolade polamac na male kawaleczki i wlozyc do malej miseczki. W rondelku z podwojnym dnem podgrzac smietane kremowke z cukrem. Kiedy zacznie sie gotowac zdjac z ognia i wlac do polamanej wczesniej czekolady. Wymieszac do momentu kiedy czekolada sie rozpusci i powstanie gesta polewa.

Ostudzone ciasto przekroic na dwie czesci. Kazda czesc polac polewa i zlozyc. Pozostala polewa polac ciasto i wlozyc do lodowki na kilka godzin. Przed podaniem udekorowac posiekana czekolada. Gotowe :)

czwartek, 24 marca 2011

Tort o bardzo bogatym smaku, a lepiej powiedziane o kilku smakach zloczonych w jedno ;). Pochodzi z Austrii, a dokladnie ze starej czesci miasta Wiednia. Nie tak znany jak Tort Sachera, ale jest chodzi o smak to niczego mu nie brakuje. Mi bardzo smakowal zwlaszcza na drugi dzien, kiedy wszystkie smaki sie przegryzly i ladnie komponowaly. Przepis znalazlam na niemieckiej stronie Küchen Götter, polecam ...

Skladniki na ciasto:

  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g biszkoptow kocie jezyczki
  • 8 jajek
  • 150 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 100 g zmielonych orzechow laskowych

Ponadto:

  • 50 ml Sherry, likieru wisniowego, lub w wersji bezalkoholowej - soku wisniowego
  • 300 g konfitury morelowej
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 jajko
  • 200 g cukru pudru
  • 60 g masla
  • 50 g bialej czekolady
  • 100 g platkow migdalowych

Czekolade zetrzec na tarce. Biszkopty wlozyc do malaksera i zmiksowac na piasek. Piekarnik nagrzac do temperatury 175°C. Tortownice o srednicy 26 cm wylozyc papierem do pieczenia i wysmarowac maslem.

Zoltka oddzielic od bialek. Bialka ubic z odrobinka soli na sztywno. W drugiej misce ubic zoltka, cukier, cukier waniliowy i sol na puszysta mase. Dodac pokruszone biszkopty i starta czekolade. Dodawac partiami ubite bialka i mieszac delikatnie. Mase wlac do przygotowanej formy. Wstawic do piekarnika i piec przez okolo 30 do 40 minut. Gotowe ciasto po upieczeniu zostawic przez 10 minut w formie, pozniej przeniesc na kratke i wystudzic calkowicie.

Przekroic dwa razy. Pierwszy blat ulozyc na talerzu, pokropic polowa Sherry. Posmarowac polowa konfitury. Nalozyc drugi blat i powtorzyc czynnosc.

Na polewe czekolade roztopic w kapieli wodnej i ostudzic. Dodac cukier puder i jajko i zmiksowac na gladka mase. Maslo roztopic i przestudzic. Dodac do masy czekoladowej i zmiksowac. Gotowa mase wylac na torta tak zeby byl caly pokryty. Wstawic na 20 minut do lodowki.

Biala czekolade rozpuscic w kapieli wodnej. Przelac do woreczka plastikowego lub szprycy z koncowka z mala dziurka. Ozdobic wierzch torta. Platki migdalowe przyrumienic na patelni i ozdobic boki. Wstawic do lodowki na kilka godzin. Kroic nozem do chleba. Gotowe :)

poniedziałek, 21 marca 2011

Tort Kolibri - tort tropikalny - bardzo bogaty w smaki - zapychacz - ale jaki niesamowity ma smak uff... Mi bardzo przypadl do gustu. Wilgotny nie jest nawet za slodki, ale z ta roznorodnoscia smakow nadaje mu cos specjalnego i niepowtarzajacego. Przepis znaleziony na stronie www.nzwomansweekly.co.nz ...

Skladniki na ciasto:

  • 225 g miekkiego masla
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 3 dojrzale banany, zmiazdzone widelcem
  • 3 szklanki maki pszennej
  • 2 lyzeczki sody oczyszczonej
  • 1 lyzeczka cynamonu
  • 1/4 lyzeczki soli
  • 440 g ananasa z puszki lub swiezego (zmiksowanego w blenderze)
  • 1 szklanka posiekanych orzechow pekan lub wloskich

Skladniki na krem:

  • 250 g serka smietankowego
  • 75 g miekkiego masla
  • 3 szklanki cukru pudru
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii
  • 400 g owocow mango z puszki albo swiezego
  • 3/4 szklanki wiorek kokosowych, lekko podprazonych

Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C. Dwie tortownice o srednicy 28 cm wysmarowac maslem, dno wylozyc papierem do pieczenia.

W duzej misce utrzec maslo na puszysta mase, dodawac stopniowo cukier caly czas ubijajac. Dodac jajka jedno po drugim, po czym po kazdym dodaniu dokladnie zmiksowac. Dodac zmiazdzone banany. Make, sode oczyszczona, cynamon i sol przesiac do miski z masa maslana. Zmiksowac. Dodac puree z ananasa i orzechy. Dobrze wymieszac.

Ciasto przelac rowno do dwoch przygotowanych tortownic. Wlozyc do piekarnika. Piec przez okolo 30 do 35 minut. Sprawdzic patyczkiem czy juz jest gotowe. Oba blaty ciasta dobrze wystudzic.

W miedzyczasie przygotowac krem i podprazyc wiorki kokosowe. Serek kremowy ubic z miekkim maslem. Dodac cukier puder i ekstrakt z wanilii. Wszystko zmiksowac do polaczenia sie skladnikow. Wiorki kokosowe podprazyc na patelni. Mango pokroic w plasterki.

Ostudzone blaty posmarowac kremem i ulozyc na kazdym plasterki mango. Nalozyc jeden blat ciasta na drugi. Pozostalym kremem posmarowac boki tortu. Obsypac wiorkami kokosowymi i ozdobic polowkami orzechow wloskich lub pekan. Wstawic do lodowki na przynajmniej 3 godziny. Kroic ostrym nozem. Gotowe :)

 
1 , 2
| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
O autorze
Tagi