Potrawy z piekarnika

czwartek, 11 czerwca 2015

Bakłażan zapiekany z sosem pomidorowym i parmezanem, z dodatkiem oregano i bazylia. Cos pysznego... Nie tylko jako dodatek do grilowanego miesa. Smakuje przepysznie jako danie glowne na letnie popoludnia. Przepis od Jamiego Olivera (u mnie bez bulki tartej a za to z prawdziwym buffalo mozzarella!) Boskie danie ...

Skladniki:

  • 2 duze bakłażany
  • 1 duza cebula, posiekana na kosteczke
  • 2 zabki czosnku, posiekanego w kosteczke
  • 1 lyzka suchego oregano
  • 800 g (2 puszki) pomidorow (najlepsze w kawaleczkach)
  • 2 lyzki octu winnego
  • oliwa z oliwek, sol morska, swiezo zmielony czarny pieprz
  • garsc swiezej bazyli
  • okolo 300g startego parmezanu
  • 150 g sera buffalo mozzarella

Baklazany umyc i pokroic na plastry (okolo 1 cm grubosci). Wlaczyc grill lub nagrzac patelnie grillowa. W wyzszej patelni lub garnku rozgrzac kolo 3 lyzek oliwy z oliwek. Wrzucic cebule, czosnek i oregano, i dusic przez okolo 10 minut, do momentu az cebula bedzie miekka i czosnek lekko brazowy. Wlac pomidory z puszki i dusic wszystko razem okolo 15 minut, do momentu otrzymania gestego sosu. Dodac 2 lyzki octu winnego i swieza bazylie. Doprawic sola i pieprzem.

Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C. Plastry baklazana ulozyc na grillu lub patelni i grillowac do momentu pokajawienia sie brazowych paseczkow. Potrzebna bedzie forma do zapiekania (u mnie o rozmiarach 29 x 18 cm).

Na dno formy wylac odrobine sosu pomidorowego, posypac parmezanem, ulozyc plasterki baklazana. Zalac sosem, posypac parmezanem i nalozyc plasterki baklazana i tak do dalej; ostatnia warstwa powinien byc sos pomidorowy posypany parmezanem! Aby dodac wszystkiemu perfekcyjnego zakonczenia... ser mozzarella rwiemy na kawaleczki i ukladamy na wierzchu! Wkladamy forme do piekarnika i zapiekamy przez okolo 30 minut. Gotowe ;) smacznego!!!


wtorek, 16 sierpnia 2011

Oto powiazanie do poprzedniego wpisu! To wlasnie do tego kurczaczka byly podane owe zapiekane pieczarki. Podane wszystko razem sprawia ze podczas kolacji bedziecie sie czuc jak w 5 - gwiazdkowej restauracji :) moze lekko przesadzam, ale polaczenie tych dwoch dan to naprawde cos niespotykanego na codzien ;) Przepis Asi, troche przeze mnie zmieniony... Wyprobujcie koniecznie!!!

Skladniki dla 4 osob:

  • 3 udka z kurczaka
  • opakowanie serka ziolowego dobrej jakosci
  • kilka lyzek oliwy z oliwek
  • 2 srednie cebule
  • kilka zabkow czosnku
  • swiezy rozmaryn
  • sol, swiezo zmielony pieprz

Udka umyc i osuszyc. Cebule obrac i pokroic w osemki. Czosnek obrac i pokroic w plasterki. W naczyniu zaroodpornym ulozyc na dno cebule i posypac plasterkami czosnku. Udka kurczaka przepolowic, doprawic sola i pieprzem. Pod skore kazdej czesci wcisnac serek ziolowy i kawaleczki rozmarynu. Wszystkie ulozyc na cebuli i czosnku. Posmarowac oliwa z oliwek i wstywic do nagrzanego do 200°C piekarnika. Zapiekac przez okolo godziny. Wyjac z piekarnika i podawac np. z zapiekanymi pieczarkami lub innymi dodatkami. Mniam pycha !!! Gotowe :)

I jeszcze jedno ujecie z calosci dania :)

Uwielbiam ta potrawe :) zapiekane swieze pieczareczki podduszone na bialym winie, z pyszna szyneczka, zdrowymi oliwkami i swiezym sosem maslano - cytrynowym. Pycha :) Tym razem byly podane z kurczaczkiem z rozmarynem i serkiem ziolowym, na ktorego to przepis w nastepnym wpisie!!! Przepis na pieczarki z Ksiazki "Es weihnachtet sehr" Franka Gerharda. Polecam ...

Skladniki dla 4 osob:

  • 500 g swiezych pieczarek
  • 100 g surowej szynki
  • 50 g zielonych oliwek
  • 100 g startego sera Gouda
  • 100 g miekkiego masla
  • sol, swiezo zmielony pieprz
  • 2 lyzki slodkiej smietanki
  • 50 ml bialego wina, dobrej jakosci
  • 2 zoltka
  • 2 lyzki soku z cytryny, swiezo wycisnietego

Pieczarki umyc i osuszyc, jesli sa bardzo duze pokroic na cwiartki lub polowki. Oliwki pokroic w plasterki a szynke w kosteczke. Na duzej patelni rozgrzac 50 g masla. Wlozyc pieczarki i poddusic kilka minut. Przyprawic sola i pieprzem. Dodac szynke, oliwki, wlac smietanke i wino. Doprowadzic do zagotowania. Przelozyc wszystko do zaroodpornego naczynia. 

Reszte masla, zoltka i sok z cytryny ubic nad para do momentu zgestnienia sosu. Polac pieczarki. Posypac wszystko startym serem. Wlozyc do nagrzanego do 200°C piekarnika i zapiekac do momentu kiedy ser bedzie lekko zpieczony. Podawac na goraco. Jesli nie jako glowne danie z bialym pieczywem jako dodatek np. do kurczaka z rozmarynem ;) Gotowe !!!

środa, 27 lipca 2011

Oto moj obiadek z wczoraj, o ktorym juz pisalam :) Zapiekany kalafior z szyneczka i pysznym sosem. U mnie jak zawsze szybkie danie i do tego jakie wytrawne! Przepis z ksiazki "Es weihnachtet sehr" napisanej przez Franka Gerharda. Polecam ...

Skladniki:

  • 1 sredni kalafior
  • 30 g masla
  • 2 cebule
  • 250 ml wody
  • 125 ml mleka
  • 1 lisc laurowy
  • sol
  • swiezo zmielona galka muszkatolowa
  • 125 ml kwasnej smietany
  • 1 zoltko
  • 100 g startego Emmentalera
  • 30 g maki pszennej
  • 250 g ugotowanej szynki

Do duzego garnka wlac wode i zagotowac, pod koniec dodajac sol. Caly kalafior wlozyc d o gotujacej sie wody i podgotowac okolo 20 minut, zeleznie od wielkosci kalafiora. Gotowy kalafior ma byc nie za miekki ale tez nie twardy.

W miedzyczasie obrac cebule i pokroic w bardzo drobna kosteczke. Maslo rozgrzac na patelni i podsmazyc w nim cebulke. Dolac wode i mleko. Dodac lisc laurowy i przyprawic sola i swiezo strarta galka muszkatolowa. Zagotowac. W miseczce wymieszac kwasna smietane i zoltko, dodac make i wymieszac tak zeby nie bylo grodek. Dodac 50 g startego Emmentalera. Dolac do wywaru i raz jeszcze zagotowac.

Kalafior wyjac z wody i ulozyc w naczyniu zaroodpornym. Szynke zwinac w ruloniki ulozyc obok brokula. Polac sosem i posypac wszystko pozostalym serem. Wlozyc do nagrzanego do 200°C piekarnika. Zapiekac do momentu zarumienienia sie kalafiora. Wyjac z piekarnika i podawac z bialym pieczywem. Gotowe :)

 

środa, 16 marca 2011

Dzis na obiadek mialam ochote na kurczaka :) ale nie wiedzialam jakiego typu - zdecydowalam sie na zlaczenie smakow, ktore uwielbiam: musztarda, chrzan i miod. Do tego ziemniaczki, odrobinka ziarenek ostrego chilli i tak powstalo moje dzisiejsze danie. Ostro - slodkie z mala zawartoscia tluszczu i nawet szybkie w przygotowaniu :) Ten kto lubi takie palaczenia polecam sprobowac...

Skladniki dla 2 osob:

  • 2 udka
  • 2 skrzydelka
  • 4 srednie ziemniaki
  • 6 lyzek musztardy dijon
  • 4 lyzki musztardy kozackiej (lub innej slodkawej)
  • pol szklanki miodu
  • 4 lyzki oliwy z oliwek
  • 2 lyzki soku z cytryny lub octu owocowego
  • 5 lyzek tartego chrzanu ze sloiczka
  • sol i swiezo zmielony pieprz
  • ziarenka chilli

Udka i skrzydelka dobrze przeplukac woda i osuszyc recznikiem papierowym. Ziemniaczki obrac i pokroic w 2 cm kostke. Ulozyc ziemniaczki na dnie formy do casserolle. Udka i skrzydelka naciac i natrzec chrzanem. Ulozyc na ziemniaczkach. Posolic i popieprzyc. Posypac ziarenkami chilli. W malej miseczce zmieszac obie musztardy, sok z cytryny, oliwe z oliwek i miod. Polac polowa sosu nasze danie. Przykryc pokrywka i zapiekac przez okolo 20 minut w temperaturze 200°C. Po tym czasie zdjac pokrywke i polac pozostalym sosem, posypac ziarenkami chilli. Wstawic raz jeszcze do piekarnika, tym razem bez pokrywki i zapiekac kolejne 20 - 25 minut. Skorka kurczaka ma byc ladnie zarumieniona. Podawac i gotowe :)

środa, 09 marca 2011

Kolejne z przepysznych i jakze szybkich w przygotowaniu dan! Zapiekany brokul z ziemniaczkami w sosie beszamelowym z dodatkiem przysmazanej cebulki i bekonu. Do tego odrobinka sera parmezanu i goudy :) Mi tam smakowalo i to bardzo! Polecam wyprobowac...

Skladniki dla 2 osob:

  • 1 brokul (okolo 400 g)
  • 3 srednie ziemniaki
  • 1 srednia cebula
  • 50 g bekonu
  • sol, pieprz, galka muszkatolowa

Sos beszamelowy:

  • 2 lyzki masla
  • 2 lyzki maki
  • okolo 250 ml mleka
  • 4 lyzki startego parmezanu
  • sol, pieprz

Ponadto:

  • 50 g sera gouda

Brokul umyc i odciac rozyczki. Ziemniaki obrac i pokroic na kosteczke. Cebule obrac ze skorki i tez posiekac w kosteczke. Bekon pokroic w cienkie paseczki.

W duzym garnku zagotowac wode. Wrzucic brokul i gotowac okolo 5 minut. Wyjac na cedzak i oblac zimna woda. Do tej samej wody wrzucic ziemniaki i podobnie jak brokul gotowac okolo 5 minut. W miedzyczasie podsmazyc cebulke i bekon. Warzywa przelozyc do formy do zapiekania. Cebulke i bekon rozlozyc rownomiernie na warzywach. Posypac swiezo zmielonym pieprzem, galka muszkatolowa i sola.

W rondelku rozpuscic maslo. Wsypac make i powoli dolewac mleko. Mieszajac doprowadzic do zagotowania. Gotowac przez kilka minut, zeby pozbyc sie smaku maki. Zdjac z palnika i wmieszac starty parmezan. Przyprawic sola i pieprzem. Polac po warzywach. Posypac startym serem gouda.

Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C. Wlozyc forme z warzywami i zapiekac okolo 25 minut. Wyjac z piekarnika jak potrawa uzyska ladny zloty kolor. Podawac na goraco :)

niedziela, 02 stycznia 2011

Jak sobie wroce myslami do czasow mlodosci to az nie moge uwierzyc, ze nie lubialam szpinaku ;) Teraz go uwielbiam! Pyszna potrawa, ktora mozna robic na wiele roznych sposobow. Mozna urozmaicac dodatkami. Moj dodatek na dzis to pikante salami ;) Polecam rowniez z bekonem lub szynka dla tych, ktorzy lubia bardziej beztluszczowe potrawy.

Skladniki dla 3 osob:

  • 6 sredniej wielkosci ziemniakow
  • 400 g swiezego lub mrozonego szpinaku
  • 2 srednie cebule
  • 2 zabki czosnku
  • Oliwa z oliwek extra virgin
  • 100 g pikantnego salami
  • 2 jajka
  • 100 g kwasnej smietany
  • 50 ml mleka
  • sol, pieprz, papryka slodka, swiezo zmielona galka muszkatolowa
  • 125 g kwasnej smietany
  • maslo do posmarowania formy

Ziemniaki umyc i obrac. Pokroic w bardzo cieniutkie plasterki. Cebule pokroic w drobna kosteczke. Szpinak umyc, osuszyc i pozbyc sie lodyzek. Salami pokroic w plasterki, potem w paseczki.

Na patelni podsmazyc cebulke z odrobinka oliwy z oliwek. Dodac salami i podsmazyc razem. Duzy garnek ze stali nierdzewnej postawic na palniku i rozgrzac bez tluszczu. Wrzucic szpinak i poczekac az pod wplywem goraca zacznie sie zapadac. Zdjac z ognia i poszatkowac.

Dodac do cebuli i podsmazyc razem. Przecisnac przez praske zabki czosnku i dodac do szpinaku. Przyprawic do smaku przyprawami i swiezo zmielona galka muszkatolowa. Dodac 100 g kwasnej smietany i wymieszac.

Forme do zapiekania wysmarowac maslem. Poukladac plasterki ziemniakow na dnie formy. Posolic i posypac swiezo zmielona galka muszkatolowa. Mieszanke ze szpinakiem wylozyc na ziemniaki.

W malej miseczce wymieszac 100 g smietany, mleko, jajka i przyprawic sola i papryka slodka. Wylac na szpinak.

Zapiekac w piekarniku nagrzanym do 180°C przez okolo 45 minut. W polowie zapiekania przykryc folia aluminiowa zeby wierzch nie byl zbyt ciemny. Gotowe ;)

poniedziałek, 15 listopada 2010

O tym wlasnie pisalam w ostatnim wpisie! Najlepszy obiad, jaki mozecie sobie wyobrazic i wszystko zrobione domowym sposobem. Jesli nie macie dostepu do koziego sera, mozecie go zrobic sami z koziego lub krowiego mleka. Trudne ??? - a gdzie tam :) wszystko jest do zrobienia! Czytajac wpis, przekonacie, sie ze mam racje! Do tego biale, swieze i chrupiace pieczywo ... Moglabym jesc codziennie. Przepis od znajomego Greka. Bardzo polecam ...

Skladniki na ser kozi/krowi:

  • 4 litry mleka swiezego koziego lub krowiego
  • 4 duze cytryny
  • 8 lyzeczek soli

Do duzego garnka wlac mleko. Przez sitko dolac wycisniety sok z cytryn. Zagotowac i gotowac okolo 10  minut do momentu az mleko sie zetnie. Nie mieszac!!! Zdjac z palnika i wmieszac sol. Odczekac okolo 1 godziny zeby sie troche ostudzilo. Na duze sitko wyscielic reczniczek lniany i przelac calosc do reczniczka. Odczekac az serwatka odsiaknie. Skrecic reczniczek, tak aby powstala kula sera w srodku. Zawiazac mocno i wstawic do serwatki. Po calkowitym ostygnieciu wlozyc calosc do lodowki i po dwoch dniach ser gotowy.

Skladniki na ser zapiekany:

  • ser kozi/krowi
  • oliwki
  • 1 cebula
  • okolo 8 lyzek oliwy z oliwek extra virgin
  • 1 duzy pomidor
  • bazylia, oregano, czerwona zmielona papryka, sol i pieprz

Wyciagnac ser z lodowki. Rozwiazac reczniczek i wyciagnac ser na deske do krojenia. Pokroic ser w 4 plastry. Cebule obrac i pokroic w cieniutkie pierscienie. Pomidora umyc i pokroic w sredniej grubosci plastry.

Naczynie zaroodporne posmarowac oliwa z oliwek. Na dnie naczynia rozlozyc polowe cebuli. Przyprawic sola i reszta przypraw. Na to polozyc plastry sera. Na kazdym plastrze sera ulozyc plastry pomidora, nastepnie reszte cebuli i oliwki. Przyprawic do smaku sola, pieprzem i reszta przypraw. Polac pozostala oliwa z oliwek.


Piekarnik nagrzac do 200°C. Piec okolo 20 minut. Przykryc folia aluminowa i piec kolejne 5 minut. Gotowe ;)

Podawac z bialym pieczywem. U mnie z francuskimi bagietkami z sezamem. Podczas jedzenia nalezy maczac biale pieczywo w wytworzonym sosie hmmnnnn...... PYCHA :)

O autorze
Tagi