Wpisy z tagiem: Amerykanskie smaki

czwartek, 09 czerwca 2016

Czas na deser. Tym razem slodko i kwasnie ;) Latwe i szybkie w przygotowaniu muffinki z jagodami i kropelkami czekoladowymi. Do dziela!

Skladniki:

  • 2 1/2 cups maki pszennej
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 lyzeczki soli
  • 115 g masla, rozpuszczonego i wystudzonego
  • 3/4 cup drobnego cukru do wypiekow
  • 2 duze jajka
  • 250 ml mleka
  • 1 lyzka ekstraktu z wanilii
  • 1 1/2 cups jagod
  • 50 g kropelek czekoladowych, lub posiekanej czekolady

Piekarnik nagrzac do 180°C. Forme do muffinek wylozyc papliotkami, lub wysmarowac tluszczem.

Do duzej miski przesiac make, proszek do pieczenia, sode i sol; wymieszac. W innej misce zmiksowac rozpuszczone maslo z cukrem. Dodac jajka i wymieszac, dodac mleko i ekstrakt z wanilii i raz jeszcze wymieczac. 

Mokre skladniki wlozyc do suchych; szybko wymieszac, tylko do polaczenia sie skladnikow. Dodac jagody i czekolade delikatnie polaczyc z masa. Ciasto przelozyc do papilotek. Piec okolo 20 minut. Podawac posypane cukrem pudrem. Gotowe ;)

poniedziałek, 16 maja 2016

Kto nie lubi ciasteczek Oreo i czekolady?! Ja w kazdym badz razie uwielbiam, do tego kwasne jagody i odrobina ubitej smietany ... Boskie polaczenie ;) Przepis przeze mnie zmodyfikowany, pochodzi z ksiazki "Sweetie pie" autorki Hannah Miles ...

Skladniki na spod:

  • 250 g ciasteczek Oreo (czekoladowych z kremem)
  • 100 g roztopionego masla

Skladniki na nadzienie:

  • 200 g dobrej jakosci ciemnej czekolady
  • 125 g malst
  • 2 duze jajka
  • 75 g drobnego cukru do wypiekow
  • 75 g ciemnego cukru muscovado
  • 1 malutka filizanka espresso
  • 100 g maki pszennej
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii

Do dekoracji:

  • 300 ml smietany kremowki
  • 100 g jagod

Ciasteczka oreo zmielic na pyl w food procesorze, dodac roztopione maslo i wymieszac. Wcisnac w forme na tarte z wyjmowanym dnem, o srednicy 23 cm. Odstawic na bok.

Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C.

Na nadzienie, wlozyc maslo i czekolade do szklanej miseczki i rozpuscic nad kapiela wodna. Odrobinke przestudzic.

W drugiej misce ubic jajka z cukrami, az masa bedzie puszysta. Dodac czekolade, ekstrakt z wanilii, przesiana make i espresso. Wszystko delikatnie wymieszac. Mase wylac do formy.

Piec okolo 25 minut. Ostudzic kompletnie.

Kremowke ubic i udekorowac jagodami. Gotowe ;)

wtorek, 10 maja 2016

Swieze w smaku, mieciutkie i takie letnie ;) Z milosci do malin, z zachcianka na biala czekolade. Latwe i szybkie do zrobienia ... Pyszne ...

Skladniki na 12 Muffinek:

  • 300 g maki pszennej
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 125 g drobnego cukru do wypiekow
  • 1 jajko
  • 1 lyzeczka ekstraktu waniliowego
  • 225 ml mleka
  • 50 g masla
  • 100 g swiezych malin
  • 110 bialej czekolady

Nagrzac piekarnik do 180°C.

Maliny pokroic na polowki, czekolade posiekac, ale nie za drobno.

Do duzej miski przesiac make i proszek do pieczenia, dodac cukier i wymieszac.

Maslo rozpuscic w malym garnuszku, lub w kuchence mikrofalowej. W drugiej misce zmieszac jajko, mleko, ekstrakt waniliowy i rozpuszczone maslo.

Mokre skladniki wlac do suchyc i szybko wymieszac. Dodac maliny i czekolade i ostroznie polaczyc skladniki, uzywajc najlepiej metalowej lyzki.

Ciasto wylozyc do papilotek i wstawic do piekarnika. Piec okolo 25 minut.

Polecam jesc je jeszcze cieple ;) Gotowe!


środa, 10 czerwca 2015

Z powodu zwolnienia lekarskiego, w koncu mam czas na kilka wpisow :) Zaczynam tym pysznym, super wilgotnym cisatem czekoladowym. Moj szef powiedzial, jedno z najlepszych ciast mojego dziela. Przepis pochodzi z ksiazki "Cake Making" Ruth Clemens, troche przeze mnie zmodyfikowany...

Skladniki:

  • 200 g ciemnej czekolady, dobrej jakosci (conajmniej 49% kakao)
  • 140 g masla
  • 225 g brazowowego cukru (light jakby byl pod reka)
  • 85 g maki pszennej
  • 3 duze jajka
  • 3 duze dojrzale banany (okolo 300g)

Tortownice o srednicy 20 cm wylozyc papierem do pieczenia i wysmarowac maslem. Piekarnik nastawic na 160°C (z termoobiegiem).

Czekolade i maslo wlozyc do szklanej miseczki i rozpuscic nad kapiela wodna, wymieszac i odstawic na bok. Banany rozgniesc. Cukier i make wymieszac. Do masy czekoladowej dodac make z cukrem. Wbic jajka, jedno po drugim, za kazdym razem dobrze miksujac. Dodac rozgniecione banany i wszystko wymieszac. Mase przelac do tortownicy. Piec okolo 35 minut. Ciasto rozstawic w formie do momentu wystudzenia. Posypac kakaem. Podawac ze swiezymi bananami. Gotowe ;) Zycze smacznego!

poniedziałek, 21 marca 2011

 

Ktoz nie lubi podjadac pysznych ciasteczek - takie z kawaleczkami czekolady, chrupiace, niesamowite. Sa bardzo proste do przygotowania i naprawde smaczne. Przepis z ksiazki "The New Cook Book" Better Homes and Living...

Skladniki na okolo 40 sredniej wielkosci ciasteczek:

  • 1 szklanka miekkiego masla (okolo 230 g)
  • 1 szklanka brazowego cukru
  • 1/2 szklanki drobnego cukru
  • 3/4 lyzeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 lyzeczki soli
  • 2 jajka
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 i 1/2 szklanki maki pszennej
  • 2 szklanki groszkow czekoladowych lub posiekanej gorzkiej czekolady

Piekarnik nagrzac do temperatury 190°C. Przygotowac dwie blaszki do pieczenia ciasteczek, jesli ktos nie ma takich specjalnych wyscielic blaszki papierem do pieczenia.

Miekkie maslo utrzec na puch, dodac cukier i brazowy cukier, sode oczyszczona i sol. Miksowac przez kilka minut, do otrzymania kremowej masy. Wbic jajka i ekstrakt z wanilii, zmiksowac. Wsypac make i miksowac. Dodac czekolade i ugniesc ciasto.

Formowac kulki wielkosci orzecha wloskiego. Ukladac na blaszkach w pewnej odleglosci. Wlozyc do piekarnika i piec przez okolo 8 do minut.

Wyjac z piekarnika i zostawic przez 2 minuty na blaszce, potem przelozyc ciasteczka na kratke i ostudzic. Gotowe :)

sobota, 19 lutego 2011

Uwielbiane i jedzone przez Amerykanow ale i nie tylko placuszki, pankejki czy takie racuszki. Bardzo smaczne i bardzo szybkie do przygotowania. Podawane z syropem klonowym lub cukrem pudrem. Ja je zrobilam na podwieczorek ;) i tez smakowaly niesamowicie! Przepis od mojej Marion... polecam bardzo.

Skladniki na 6 duzych lub 8 srednich placuszkow:

  • 125 g maki pszennej
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 lyzeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 250 ml maslanki
  • 1 jajko
  • 1 lyzeczka oleju
  • 60 g margaryny

Ponadto:

  • cukier puder po posypania
  • syrop klonowy do polania

Make przesiac z proszkiem do pieczenia i soda oczyszczona do miski. Dodac sol i wymieszac. Maslanke, jajko i olej zmiksowac. Wlac do maki i delikatnie wymieszac. Uwazac, zeby ciasto nie opadlo bo przy pieczeniu Wam nie urosnie :)

Na patelni rozgrzac odrobine margaryny. Na kazdego placuszka wlac okolo 2 lyzek ciasta. Piec na zloty kolor. Podawac jeszcze cieple polane syropem klonowym lub posypane cukrem pudrem. Gotowe :)

sobota, 04 grudnia 2010

Slodki chlebek i na dodatek z bananami? Czemu nie ;) chlebek ten jest znanym i bardzo lubianym przez Amerykanow. Mieciutki i tak pachnacy bananami - pycha. Juz go robilam z czekolada z rodzynkami i bakaliami. Za kazdym razem znikal ze stolu. W razie gdy nie zostanie zjedzony w dzien pieczenia nalezy go przechowywac w lodowce. Przepis z Moich Wypiekow ...

Skladniki na dwa male okragle chelbki o srednicy 18 cm:

  • 4 dojrzale banany
  • 100 g roztopionego masla
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 i 1/2 szklanki maki pszennej

W przepisie tym nie trzeba uzywac miksera. W duzym naczyniu wymieszac roztopione maslo z rozgniecionymi bananami. Wmieszac cukier, roztrzepane jajko, wanilie. Na koncu dodac make wymieszana z soda i szczypta soli. Wymieszac.

Foremki wymsarowac maslem i posypac bulka tarta lub kasza manna. Ciasto podzielic miedzy foremki.

Piec przez okolo 45 minut w piekarniku nagrzanym do 170°C. Wyjac z piekarnika i ostudzic na kratce. Gotowe ;)

 

środa, 01 grudnia 2010

Zeby pozbyc sie nadmiaru jogurtu z lodowki postanowilam zrobic buleczki na jogurcie! Powiem Wam tylko jedno, ze sa pyszne. Maja taki lekko kwaskowaty smak. Ciasto sie przygotowuje w wiekszosci wieczorem a rano tylk sie chwile czeka i do piekarnika. Na sniadanie jak znalazl! Przepis znaleziony na blogu Atinki, a pochodzacy z Piekarni Tatter :) polecam bo sa naprawde smaczne ...

Skladniki na 15 malych buleczek:

  • 60 ml wody
  • 60 g masla
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 450 g maki pszennej
  • 1 lyzeczka drozdzy instant
  • 1 lyzeczka cukru
  • 1 lyzeczka soli

Do rondelka wlac wode, dodac maslo i mieszajac podgrzac na malym ogniu. Gdy maslo sie rozpusi, dodac jogurt i podgrzewac do temperatury 40°C.

W duzej misce polaczyc przesiana make z drozdzami, sola i cukrem. Calosc zalac ciepla mikstura jogurtowa, wbic jajko i wszystko dobrze wymieszac. Potem zagniesc gladkie, nieco lepkie i luzne ciasto. Pozostawic do wyrosniecia na 1 i 1/2 godziny, w tym czasie ciasto bardzo szybko przyrasta, wiec nalezy je skladac co pol godziny.

Wyrosniete ciasto podzielic na 15 czesci i uformowac okragle buleczki. Ukladac je na naoliwionej blasze, zlaczeniem do dolu. Przykryc sciereczka  i wlozyc do duzego foliowego worka. Nastepnie calosc umiescic w lodowce. Pozostawic na cala noc.

Nastepnego dnia okolo 30 - 45 minut przed pieczeniem, wyjac buleczki z lodowki i zostawic do ogrzania. Przed wlozeniem do piekarnika buleczki nalezy naciac na krzyz.

Piec w naparowanym piekarniku w temperaturze 190°C, przez okolo 20 - 25 minut, az sie lekko zeloca. Wyjac i studzic na kratce.

 

| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
O autorze
Tagi