Wpisy z tagiem: Meksykanskie smaki

sobota, 04 grudnia 2010

Czy w Meksyku czy tez w calej Ameryce Srodkowej i Poludiowej bardzo znana i lubiana przekaska :) Chyba na calym swiecie juz znana! Przygotowana z avokado, pomidorow, swiezo wycisnietego soku z limonki i drobno posiekanej cebulki. Mozna ja przygotowac pikantnie ale i bez dodatku ostrych przypraw! Polecam bardzo ...

Skladniki dla 4 osob:

  • 3 dojrzale avokado
  • sok wycisniety z 4 limonek
  • 1 duzy pomidor
  • 1 srednia cebula poszatkowana na drobna kosteczke
  • ziarenka chili dla tych, ktorzy lubia pikantne jedzonko
  • male tortille kukurydziane lub chipsy
  • sol, swiezo zmielony pieprz

Cebule umyc, obrac i pokroic w drobna kosteczne. Avokados przekoric i lyzka wydlubac zielone wnetrze. Uwaga nie wyrzucac pestek. Do miseczki wlozyc najpierw poszatkowana cebule. Zalac ja swiezo wycisnietym sokiem z limonek, tak aby prawie zakryl cebulke. Dodac avokados i rozgniesc widelcem. Pomidora umyc, pozbyc sie srodka. Pokroic w mala drobna kosteczke. Dodac do miseczki. Doprawic przyprawami. Wlozyc na przynajmniej 1 godzine do lodowki. Podawac z tortillami lub chipsami. Tu u mnie na Costa Rice podaje sie Guacamole z Pataconsami - sa to banany specjalne do gotowania (platanos) wypieczone w tluszczu.

Jesli ktos nie zje guacamole w ten sam dzien, zeby nie zczerniala nalezy wlozyc pozostawione pestki do srodka i przechowac w lodowce. Na drugi dzien bedzie nadal zielona i smaczna. Polecam ;)

| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
O autorze
Tagi