Wpisy z tagiem: Ciasta z czekolada

niedziela, 30 października 2011



Ojej znow mnie tu wieki nie bylo! Ostatnimi czasy nie mam czasu - moj zwiazek zakonoczony, nowe zycie zaczete, duzo pracy uff... ;) ale juz niedlugo powinno sie wszystko skonczyc i bede miala wiecej czasu dla bloga i dla mojej pasji!!! Dzis prezentuje ciasto dla Bogow i wielbicieli czekolady i kokosu. Przepis zaczerpniety z bloga Dorotki i malymi zmianami w proporcjach i wykonaniu kremu! Polecam wszystkim bo ciacho jest naprawde boskie, wilgotne mocno czekoladowe z posmakiem kokosu i ten krem ach trzeba go wyprobowac!

Skladniki na ciasto:

  • 55 g gorzkiej czekolady (70% - ja dalam Lindt, polamanej na kawalki)
  • 85 g ciemnego kakao
  • 200 ml wrzacej wody
  • 145 g maki pszennej
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 90 g masla
  • 200 g drobnego cukru do wypiekow
  • 50 g ciemnego cukru muscovado
  • 2 jajka, w temperaturze pokojowej
  • 250 ml mleka kokosowego, w temperaturze pokojowej

Skladniki na krem:

  • 500 ml smietany kremowki
  • 250 g serka mascarpone
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/2 szklanki wiorkow kokosowych
  • 4 lyzki Likieru Kokosowego Malibu

Skladniki na polewe:

  • 125 ml mleka kokosowego
  • 125 g gorzkiej czekolady (70% kakao)

 

Czekolade i kakao umiescic w miseczce, zalac wrzaca woda. Wymieszac, do rozpuszczenia sie czekolady i uzyskania gladkiej masy. Przestudzic.

Make, sode, proszek i sol przesiac.

Oba cukry wsypac do misy miksera i wymieszac. Dodac do nich roztopione maslo, krotko zmiksowac. Wbijac jajka, jedno po drugim, miksujac do uzyskania puszystej masy.

Powoli wlewac mleko kokosowe, na przemian z przestygnieta czekolada, zmiksowac. Dodac przesiane suche skladniki (maka, soda, proszek do pieczenia i sol), zmiksowac tylko do polaczenia sie skladnikow.

Tortownice o srednicy 24 cm wylozyc papierem do pieczenia. Przelac gotowa mase. Piec w temperaturze 180°C przez okolo 50 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjac ciasto z piekarnika i wystudzic calkowicie.

Zimne ciasto przekroic wzdluz. 

Smietane kremowke ubic dodajac stopniowo cukier puder, pod koniec ubijania dodac serek mascarpone i ubic wszystko razem. Dodac wiorki kokosowe i likier Malibu, delikatnie wymieszac. Wylozyc krem na dolna czesc ciasta, nalozyc gorna czesc i wstawic do lodowki. 

Przygotowac polewe czekoladowa. Czekolade polamac na kawalki. Mleko kokosowe doprowadzic do wrzenia i zalac nim czekolade. Wymieszac do uzyskania jednolitej masy. Lekko wystudzic i wylac na ciasto. Mozna udekorowac wiorkami kokosowymi. Gotowe :)

środa, 18 maja 2011

O jej ile to dni juz tu nie zagladalam? Bylam na diecie, w poszukiwaniu pracy i nowego mieszkania no i tak jakos wyszlo, ze nie znalazlam ani chwili na moj kochany blog! Dzis w koncu mam cos pysznego - taka mnie ochota nabrala na czekolade i maliny - i w koncu mam dostep do wszystkich owocow i wszystkie zachcianki beda spelnione :) Przepis Billa Grangera. Polecam - ciasto jest wilgotne, lepkie i takie pysznie malinowe! Mniam, mniam ...

Skladniki na topping (na tortownice o srednicy 26 cm):

  • 100 g dobrej jakosci gorzkiej czekolady
  • 150 g dzemu malinowegp
  • 125 g chudej smietanki (np. do kawy)

Skladniki na ciasto:

  • 30 g dobrej jakosci ciemnego kakao
  • 60 ml mleka
  • 1/2 ekstraktu z wanilli
  • 90 g dzemu malinowego
  • 115 g miekkiego masla
  • 65 g drobnego cukru do wypiekow
  • 2 srednie jajka
  • 125 g maki pszennej 
  • 1 i 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 80 g swiezych malin, plus do dekoracji

Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C. Tortownice wylozyc papierem do pieczenia i wysmarowac maslem.

W szklanej misce polamac czekolade, dodac dzem i smietanke. Rozpuscic nad kapiela wodna. Wymieszac na jednolita mase. Wylac do przygotowanej tortownicy. Odstawic na bok.

W misce zmieszac kakao z 125 ml wrzacej wody, mieszajac dodac mleko, ekstrakt i dzem. Wszystko wymieszac tak aby nie bylo grodek. W innej misce zmiksowac maslo z cukrem. Dodac jajko i zmiksowac, dodac drugie jajko i tez zmiksowac. Dodac zmieszana i przesiana make z proszkiem do pieczenia. Wymieszac. Dolac miksture kakowa. Delikatnie mieszajac dodac maliny i wymieszac.

Wylac mase na topping. Wyrownac tak aby topping byl calkowicie pokryty. Piec przez okolo 30 do 35 minut. Po upieczeniu zostawic okolo 15 minut w formie. Wylozyc ciasto na talerz. Gora ciasta powinna byc spodem! Udekorowac malinami lub jesli ktos ma ochote na duzo czekolady, moze udekorowac najpierw rozpuszczona czekolada i malinami. Gotowe :)

poniedziałek, 04 kwietnia 2011

Po pierwsze przepraszam, za przerwe ale wlasnie sie przeprowadzam spowrotem do niemiec i dlatego nie ma mnie codziennie na blogu! Ale to juz sie niedlugo zmieni :)

Dzis chce Wam zaproponowac ciasto czekoladowe przelozone i polane polewa czekoladowa. Bardzo intensywne w smaku takie mocno czekoladowe. Nie wiem czy mialo tak wyjsc takie zbite ale powiem szczerze, ze mi smakowalo :) Przepis autorstwa Angeli Nilsen ...

Skladniki na ciasto:

  • 200 g czekolady gorzkiej dobrej jakosci
  • 200 g masla
  • 1 lyzka kawy instant
  • 170 g maki pszennej
  • 1/4 lyzeczki sody oczyszczonej
  • 200 g cukru muscovado
  • 200 g drobnego cukru
  • 25 g ciemnego kakao
  • 3 srednie jajka
  • 75 ml maslanki (5 lyzek)

Skladniki na polewe:

  • 200 g czekolady gorzkiej dobrej jakosci
  • 284 ml smietany kremowki
  • 2 lyzki drobnego cukru

Wysmarowac maslem tortownice o srednicy 20 cm i wylozyc ja papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzac do temperatury 160°C.

Czekolade polamac na male kawaleczki wlozyc do miseczki i dodac maslo. Kawe rozpuscic w 125 ml zimnej wody i dodac do czekolady i masla. Rozpuscic wszystko nad kapiela wodna, caly czas mieszajac.

W duzej misce zmieszac przesiana make, cukry, sode oczyszczona i kakao. Dodac jajka roztrzepane z maslanka i wlac do maki. Dodac mieszanke czekoladowa i zmiksowac do momentu uzyskania jednolitej masy. Wlac do przygotowanej tortownicy i wlozyc do piekarnika. Piec przez okolo 1 godziny i 30 minut. Sprawdzic patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Gotowe ciasto wylozyc na kratke i ostudzic calkowicie.

W miedzyczasie przygotowac polewe. Czekolade polamac na male kawaleczki i wlozyc do malej miseczki. W rondelku z podwojnym dnem podgrzac smietane kremowke z cukrem. Kiedy zacznie sie gotowac zdjac z ognia i wlac do polamanej wczesniej czekolady. Wymieszac do momentu kiedy czekolada sie rozpusci i powstanie gesta polewa.

Ostudzone ciasto przekroic na dwie czesci. Kazda czesc polac polewa i zlozyc. Pozostala polewa polac ciasto i wlozyc do lodowki na kilka godzin. Przed podaniem udekorowac posiekana czekolada. Gotowe :)

czwartek, 24 marca 2011

Tort o bardzo bogatym smaku, a lepiej powiedziane o kilku smakach zloczonych w jedno ;). Pochodzi z Austrii, a dokladnie ze starej czesci miasta Wiednia. Nie tak znany jak Tort Sachera, ale jest chodzi o smak to niczego mu nie brakuje. Mi bardzo smakowal zwlaszcza na drugi dzien, kiedy wszystkie smaki sie przegryzly i ladnie komponowaly. Przepis znalazlam na niemieckiej stronie Küchen Götter, polecam ...

Skladniki na ciasto:

  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g biszkoptow kocie jezyczki
  • 8 jajek
  • 150 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 100 g zmielonych orzechow laskowych

Ponadto:

  • 50 ml Sherry, likieru wisniowego, lub w wersji bezalkoholowej - soku wisniowego
  • 300 g konfitury morelowej
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 jajko
  • 200 g cukru pudru
  • 60 g masla
  • 50 g bialej czekolady
  • 100 g platkow migdalowych

Czekolade zetrzec na tarce. Biszkopty wlozyc do malaksera i zmiksowac na piasek. Piekarnik nagrzac do temperatury 175°C. Tortownice o srednicy 26 cm wylozyc papierem do pieczenia i wysmarowac maslem.

Zoltka oddzielic od bialek. Bialka ubic z odrobinka soli na sztywno. W drugiej misce ubic zoltka, cukier, cukier waniliowy i sol na puszysta mase. Dodac pokruszone biszkopty i starta czekolade. Dodawac partiami ubite bialka i mieszac delikatnie. Mase wlac do przygotowanej formy. Wstawic do piekarnika i piec przez okolo 30 do 40 minut. Gotowe ciasto po upieczeniu zostawic przez 10 minut w formie, pozniej przeniesc na kratke i wystudzic calkowicie.

Przekroic dwa razy. Pierwszy blat ulozyc na talerzu, pokropic polowa Sherry. Posmarowac polowa konfitury. Nalozyc drugi blat i powtorzyc czynnosc.

Na polewe czekolade roztopic w kapieli wodnej i ostudzic. Dodac cukier puder i jajko i zmiksowac na gladka mase. Maslo roztopic i przestudzic. Dodac do masy czekoladowej i zmiksowac. Gotowa mase wylac na torta tak zeby byl caly pokryty. Wstawic na 20 minut do lodowki.

Biala czekolade rozpuscic w kapieli wodnej. Przelac do woreczka plastikowego lub szprycy z koncowka z mala dziurka. Ozdobic wierzch torta. Platki migdalowe przyrumienic na patelni i ozdobic boki. Wstawic do lodowki na kilka godzin. Kroic nozem do chleba. Gotowe :)

niedziela, 13 marca 2011

Tak sie zastanawialam co upiec na niedziele - sernik czy brownie :) dobry czlowiek, ktory wymyslil dwa w jednym! Sernikowbrownie to byl strzal w dziesiatke. Pyszne polaczenie dwoch ciast z dodatkiem puree truskawkowego. Nie jest ani mdle ani za slodkie, takie w sam raz! Przepis od Asi - polecam bo naprawde jest super ...

Skladniki na brownie (na forme o wymiarach 22 cm x 22 cm):

  • 200 g gorzkiej czekolady, dobrej jakosci
  • 200 g masla
  • 3 jajka
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii
  • 230 g cukru pudru
  • 120 g maki pszennej

Skladniki na puree truskawkowe:

  • 2 szklanki z gorka truskawek (swiezych lub mrozonych)
  • 3 lyzki cukru

Skladniki na mase serowa:

  • 500 g smietankowego sera twarogowego
  • 3/4 puszki mleka skondensowanego slodzonego
  • 2 jajka

Blaszke wysmarowac roztopionym maslem lub olejem i wylozyc papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzac do temperatury 170 °C.

Do rondelka z podwojnym dnem wlozyc truskawki i posypac cukrem. Gotowac przez okolo 45 minut, bez przykrycia na malym ogniu. Mniej wiecej w polowie gotowania rozgniesc truskawki praska. Ostudzic.

Czekolade i maslo roztopic nad kapiela wodna. Ostudzic. Jajka ubic z cukrem i wanilia, nastepnie wymieszac z ostudzona czekolada i maslem. Na koniec delikatnie polaczyc w jednolita mase z przesiana maka (mozna mikserem na malych obrotach). Mase wylac do przygotowanej blaszki i piec okolo 15 minut.

W miedzyczasie utrzec ser na gladka mase, nastepnie stopniowo, po jednej lyzce dodawac mleko skondensowane. Pozniej wbic kolejno po jednym jajku, ciagle miksujac. Mase serowa wylac na jeszcze ciepla warstwe czekoladowa. Lyzeczka nakladac puree truskawkowe i delikatnie rozciagnac je po calej powierzchni masy serowej, tworzac smugi.

Wstawic do piekarnika, zmniejszyc temperature do 160°C i piec ciasto przez 35 minut. Studzic w uchylonym piekarniku. Wstawic do lodowki na okolo godzine bez przykrycia. Pokroic na kwadraty. Gotowe :)

niedziela, 27 lutego 2011

Czy Wy tez tak macie niekiedy zwykla ochote na cos bardzo czekoladowego? Ja tak mam przynajmniej raz na miesiac albo i czesciej :) Postanowilam zrobic brownie - bo co moze byc bardziej czekoladowego od tego ciacha :) pyszne brownie bardzo czekoladowe i dodatkowo z sosem karmelowym - jeden kawalek i bylam jak to sie mowi zapchana! Przepis z blogu Marion. Polecam dla czekoladozercow...

Skladniki na ciasto:

  • 100 g masla
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 300 g brazowego cukru
  • szczypta soli
  • 1 lyzeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 jajka
  • 120 g maki pszennej
  • 2 lyzki ciemnego kakao, dobrej jakosci
  • 100 g groszkow czekoladowych lub posiekanej czekolady

Skladniki na sos karmelowy:

  • 30 g masla
  • 100 g brazowego cukru
  • 4 lyzki mleka
  • 125 g creme fraiche
  • 75 g syropu lub plynnego miodu
  • 100 g gorzkiej czekolady

Maslo i posiekana czekolade rozpuscic caly czas mieszajac nad kapiela wodna. Dodac brazowy cukier, szczypte soli i ekstrakt waniliowy i dokladnie zmiksowac. Odstawic na chwilke do przestudzenia. Dodac jajka i raz jeszcze zmiksowac. Make pszenna i kako przesiac i dodac do masy czekoladowej. Delikatnie wmieszac. Wmieszac groszki czekoladowe lub polamana czekolade. Gotowa mase wlac do formy o wymiarach 23 cm - 28 cm, wczesniej wysmarowanej maslem. Wstawic do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C. Piec okolo 30 minut.

Do garnka z podwojnym dnem wsypac cukier, dodac maslo, mleko, Creme Fraiche i syrop lub miod. Caly czas mieszajac doprowadzic do zagotowania. Zmniejszyc ogien i gotowac przez okolo 10 minut. Sos powinien osiagnac konsystencje kremowa. Dodac polamana czekolade i wymieszac do momentu rozpuszczenia sie czekolady.

Jeszcze cieple brownie pokroic ostrym nozem na prostokaty i polac sosem. Podawac jeszcze cieple. Gotowe :)

środa, 23 lutego 2011

Czekolada i sliwki to zachcianka, na ktora mialam  dzisiaj ochote ;) Poszukalam i znalazlam. Na blogu white plate (bardzo fajny blog). Ciasto to bardzo przypadlo mi do gustu! Jest czekoladowe, wilgotne, niezbyt slodkie i smakuje super. Sliwki i chrupiaca kruszonka dodaja jeszcze bardziej niesamowitego smaku. Kawaleczki czekolady, ktore rozpuszczaja sie w ustach - niebo w gebie :) polecam upiec ...

Skladniki na tortownice 26 cm:

  • 165 g ciemnego cukru trzcinowego Dark Muscovado
  • 280 g maki pszennej
  • 180 g masla
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 3 lyzki kakao
  • 1/4 lyzeczki soli
  • 200 g cukru pudru
  • 3 jajka
  • 180 ml mleka
  • 100 g gorzkiej czekolady, polamanej na kawalki
  • 300 g sliwek, wypestkowanych

Tortownice wysmarowac maslem i obsypac bulka tarta. Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C.

Przygotowac kruszonke mieszajac cukier dark muscovado, 3 lyzki masla i 30 g maki. Odstawic na bok.

Reszte masla utrzec z cukrem pudrem, dodac jajka i zmiksowac. Proszek do pieczenia, make, kakao i sol wymieszac w osobnym naczyniu. Ucierajac maslo dodawac na przemian mleko, sypkie skladniki i czekolade. Gotowe ciasto wlac do przygotowanej tortownicy. Poukladac sliwki (przecieciem do dolu). Posypac kruszonka. Wstawic do nagrzanego piekarnika.

Piec okolo 60 minut. Autorka napisala, ze jesli sliwki maja duzo soku czas pieczenia moze sie przedluzyc nawet do 80 minut. Nalezy sprawdzac patyczkiem czy ciasto juz jest upieczone. Jesli ciasto juz jest gotowe wylaczyc piekarnik i otworzyc drzwiczki piekarnika. Ciasto studzic w piekarniku. Kroic po calkowitym ostudzeniu. Gotowe :)

 

sobota, 15 stycznia 2011

Od kilku moglabym jesc czekolada jak zwariowana ;) ale co tam jak sie chce to trzeba jesc! Ta francuska tarta uzaleznia. Jest mocno czekoladowa ale nie za slodka. Plusem jest tez, ze przygotowuje sie ja bez pieczenia. Wiec dla wszystkich tych, ktorzy sie jeszcze piekarnika nie dorobili ;) - czy jest to wogole mozliwe? Polecam ja bardzo! Przepis ze stronki livestyle.com.

Skladniki na forme o srednicy 28 cm:

  • odrobina masla do natluszczenia formy
  • 350 g ciastek czekoladowych lub waniliowych w czekoladzie (z lodowki)
  • 120 g rozpuszczonego masla

Nadzienie:

  • 300 g smietany kremowki
  • 300 g bardzo dobrej jakosci czekolady gorzkiej, posiekanej
  • 40 g masla
  • 2 lyzki likieru pomaranczowego

Forme wysmarowac odrobina masla, wlozyc do lodowki. Ciasteczka wlozyc do foodprocesora lub blendera. Zmielic na proszek. Dodac maslo i wymieszac. Wcisnac w forme. Wstawic na okolo 30 minut do lodowki.

Do rondelka z podwojnym dnem wlac smietane kremowke. Podgrzac do momentu pierwszych oznak gotowania (pojawia sie babelki). Natychmiast zdjac z ognia. Dodac czekolade i maslo. Wszystko dobrze zmiksowac. Dodac likier pomaranczowy i wymieszac. Wylac mase do wczesniej przygotowanej formy. Wstawic do lodowki na minimum 3 godziny. Po tym czasie zdjac obrecz formy i kroic nozem wczesniej zatopionym w wodzie. Podawac dobrze schlodzona. Gotowe :)

piątek, 14 stycznia 2011

Macie ochote na cos mocno czekoladowego, na cos nie za ciezkiego i nie za slodkiego? Oto propozycja dla Was! Jest mocno czekoladowe, ale zarazem lekkie, nie zawiera proszku do pieczenia i zaledwie jedna lyzke maki no i .... -jest proste w wykonaniu! Do dziela ;) Przepis z ksiazki "Verrückt nach Schokolade" Trish Deseine.

Skladniki na forme do tarty o srednicy 25 cm:

  • 200 g dobrej jakosci gorzkiej czekolady
  • 200 g masla
  • 200 g cukru
  • 5 jajek
  • 1 lyzka maki pszennej

Dodatkowo:

  • cukier puder do posypania
  • czeresnie do dekoracji

Czekolade posiekac na male kawaleczki. Wlozyc razem z maslem do miseczki i roztopic nad kapiela wodna. Dodac cukier i dobrze zmiksowac. Pojedynczo dodawac jajka, za kazdym dokladnie miksujac. Na koniec dodac przesiana lyzke maki i wszystko razem zmiksowac do uzyskania jednolitej masy. Przelac do formy wysmarowanej wczesniej maslem.

Piec 22 minuty w piekarniku z obiegiem nagrzanym do 190°C. Wyjac i ostudzic w formie. Dopiero po calkowitym wystudzeniu wyjac z formy i kroic. Posypac cukrem pudrem lub tez kakaem. Przyzdobic czeresniami. Gotowe :)

| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
O autorze
Tagi