Wpisy z tagiem: smietana kremowka

poniedziałek, 06 stycznia 2014

W koncu jestem znow na blogu :) Tak poza tym Szczesliwego Nowego Roku 2014!!! Mam tylko nadzieje, ze bede miala troche wiecej czasu dla Was i dla mojego bloga :) Na przywitanie smakowity torcik z moimi ulubionymi Toffifee... Miod w gebie na poczatek Roku...

Skladniki na biszkopta:

  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 75 g maki pszennej
  • 15 g ciemnego kakao
  • 1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
  • 25 g maki ziemniaczanej

Skladniki na krem:

  • 250 g gorzkiej czekolady, dobrej jakosci
  • 200 g masy nugatowej
  • 750 g smietany kremowki
  • 2 lyzki ciemnego kakao
  • 100 g posiekanych orzechow laskowych
  • 100 - 150 g Toffifees

Najpierw przygotujemy krem, bo potrzebuje pare godzin studzenia :)

Czekolade i mase nugatowa posiekac na drobne kawalki. Smietane kremowke podgrzac, prawie do wrzenia tylko uwarzac, zeby sie nie zagotowala, bardzo wazne!!! Zdjac z palnika. Wsypac posiekana czekolade z posiekana masa nugatowa i wymieszac, do powstania jednolitej czekoladowej masy. Odstawic na conajmniej 3 do 4 godzin do calkowitego wystudzenia.

Piekarnik nagrzac do 175°C. Tortownice o srednicy 26 cm wylozyc papierem do pieczenia (sam spod) i wysmarowac maslem.

Bialka oddzielic od zoltek. Ubic bialka z 3 lyzkami zimnej wody na sztywna piane. Dodac stopniowo cukier i ubijac. Dodac zoltka, jedno po drugim. Obie maki, kakao i proszek do pieczenia wymieszac i przesiac przez sitko, zeby nie bylo grudek. Dodac do masy jajecznej i delikatnie wymieszac.

Mase wylozyc do tortownicy, wyrownac i piec przez okolo 20 - 25 minut. Upieczony biszkopt wylozyc na kratke. Ostudzony biszkopt przeciac na dwie czesci.

Orzechy laskowe podprazyc na patelni (bez dodawania tluszczu!). Mase czekoladowa ubic tak do polowy. Teraz przychodzi najtrudniejszy moment! Nie ubijac masy do sztywnosci bo sie moze szybko zwazyc! Dodac orzechy i delikatnie wymieszac.

Na talerzu polozyc dolna czesc biszkoptu, nalozyc bok tortownicy. Wylozyc 2/3 kremu, przelozyc druga czescia biszkoptu i wylac pozostaly krem. Wlozyc do lodowki na conajmniej 2 godziny. Przed podaniem dekorowac ciemnym kakaem, posiekanymi orzechami i Toffifees.

Voilà i smacznego :)

poniedziałek, 13 maja 2013

 

Jestem uzalezniona od batonikow Kinder Pingui :) i od momenu kiedy uslyszalam, ze istnieje torcik o tej nazwie postanowilam go natychmiast zrobic! Torcik marzenie i smakuje w 99% jak oryginalne batoniki! Polecam wybrobowac! Przepis mam od kolezanki, ale szczrze mowiac nie mam pojecia zrodla przepisu...

Skladniki na biszkopt:

  • 3 jajka
  • 3 lyzki cukru
  • 3 lyzki maki
  • 1 lyzka ciemnego kakao
  • 1 lyzka oleju
  • 1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilli

Skladniki na krem smietankowy:

  • 500 ml smietany kremowki
  • 4 lyzki cukru pudru
  • 50 g cukru waniliowego
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 lyzeczki zelatyny

Skladniki na polewe czekoladowa:

  • 200 g czekolady (mozna dac polowe gorzkiej i polowe mlecznej
  • 50 g masla
  • 3 lyzki mleka
  • 1 lyzeczka oleju

Bialka ubic na sztywna piane, pod koniec dodajac cukier. Dodac zoltka, zmiksowac. Dodac make wymieszana z proszkiem do pieczenia i kakao, delikatnie wymieszac. Na koniec wlac olej i ekstrakt z wanilii, wszystko dokladnie wymieszac. Ciasto wylac do tortownicy (o srednicy 26 cm), wylozonej papierem do pieczenia. Piec okolo 20 minut w 180°. Wyjac z piekarnika i wystudzic. Przekroic na pol.

Na krem: ubic smietane na sztywno, pod koniec ubijania dodajac cukier puder i cukier waniliowy. Dodac serek mascarpone. Zelatyne rozpuscic w odrobince goracej wody. Dodac 2/3 lyzki kremu smietankowego i wymieszac rozga. Wmieszac w reszte kremu. Krem podzielic na pol.

Na polewe czekoladowa: wszystkie skladniki umiescic w szklanej misce i rozpuscic nad kapiela wodna. Troche przestudzic.

Polowe kremu wylozyc na pierwszy blat kakaowego biszkoptu. Polac polewa czekoladowa. Wlozyc na kilka minut do lodowki (lub zamrazarki) zeby polewa szybciej zastygla. Wylozyc druga polowe kremu i polac calosc reszta polewy czekoladowej. Wstawic do lodowki na kilka godzin. Torcik powinno sie kroic nozem zanurzonym uprzednio w goracej wodzie. Gotowe :)


wtorek, 25 grudnia 2012

Witam wszystkich po bardzo ale to bardzo dlugiej przerwie ;) Na poczatek Wesolych i pogodnych Swiat!

Mam nadzieje, ze wszyscy ci ktorzy kochaja czekolade beda zachwyceni tym torcikiem. Nie za slodki nie za gorzki taki w sam taz no i bardzo czekoladowy ;)

Do dziela!!!

Skladniki na ciasto czekoladowe:

  • 85 g masla
  • 200 g gorzkiej czekolady, posiekanej
  • 3/4 lyzeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1,5 lyzeczki ekstraktu z wanilli
  • 4 duze jajka, bialka i zoltka osobno
  • 1/3 szklanki jasnego brazowego cukru
  • szczypta soli 

Maslo, posiekana drobno czekolade, i kawe wlozyc do szklanejmiseczki i roztopic w kapieli wodnej na gladka, blyszczaca mase. Zdjac z kapieli wodnej, lekko przestudzic. Do masy dodad zoltka, ekstrakt z wanilii i dokladnie wymieszac rozga. Odstawic,

W misie miksera ubic bialka ze szczypta soli, na sztywna mase. Dodawac cukier, stopniowo, lyzka po lyzce, caly czas ubijajac.

1/3 ubitych na sztywno bialek dodac do masy czekoldowej i delikatnie wymieszac, by bialka nie opadly.

Tortownice o srednicy 24 - 25 cm wylozyc papierem do pieczenia (samo dno) i posmarowac maslem. Ciasto przelozyc do tortownicy, wyrownac.

Piec w temperaturze 160° przez okolo 25 minut. Wyjac z piekarnika, odstawic do ostudzenia. Ciasto bardzo urosnie, ale podczas studzenia powinno opasc.

Skladniki na ciemny Mousse au Chocolat:

  • 2 lyzki kakao
  • 5 lyzek cieplej wody
  • 200 g czekolady gorzkiej, posiekanej
  • 400 ml smietany kremowki 30%, schlodzonej
  • 30 g cukru waniliowego
  • szczypta soli

Kakao wymiszac w kubeczku z ciepla woda, odstawic do przestudzenia. 

Czekolade roztopic w kapieli wodnej, lekko przestudzic. Do przestudzonej czekolady dodad wode z kakao i wymieszac.

Smietane kremowke ubic z sola na sztywno w misie miksera, pod sam koniec ubijania dodajac cukier waniliowy.

Do masy czekoladowej dodad 1/3 ubitej smietany, delikatnie wymieszac. Dodac reszte ubitej smietany i wymieszac, uwazajac by piana nie opadla.

Gotowy mus wylac na wystudzone wczesniej ciasto, wyrownac. Wstawic do lodowki, na godzine, do schlodzenia.

W tym czasie przygotowac bialy mus czekoladowy.

Skladniki na bialy Mousse au Chocolat:

  • 1 lyzeczka zelatyny
  • 1 lyzka cieplej wody
  • 200 g bialej czekolady
  • 400 ml smietany kremowki 30%, schlodonej

Biala czekolade posiekac i umiescic w miseczce.

W innej miseczce wymieszac zelatne z woda, odstawic do napecznienia. 

Pol szklanki smietany kremowki podgrzac w garnuszku do temperatury wrzenia. Zdjac z palnika, dodac napeczniala zelatyne i wymieszac, do jej rozpuszczenia. Nastepnie od razu zalac posiekana wczesniej biala czekolade, mieszajac od czasu do czasu, by czekolada sie roztopila. Schlodzic do temperatury pokojowej.

W misie miksera ubic pozostala kremowke. Do wystudzonej masy czekoladowej dodac 1/3 ubitej smietany, bardzo delikatnie wymieszac. Dodac reszte ubitej smietany i wymieszac.

Gotowy bialy mus wylac na zastygniety wczesniej mus z gorzkiej czekolady, wyrownac. Wstawic do lodowki na kilka godzin, do calkowitego schlodzenia. Udekorowac starta biala i cemna czekolada. Gotowe ;)


niedziela, 01 maja 2011

 

Serdecznie witam Wszystkich moich Czytelnikow! W koncu sie przeprowadzilam spowrotem do Niemiec i jestem z tego powodu bardzo zadowolona :) Z tego powodu chcialabym Wam zaproponowac najlepszy tort na swiecie! Robie go zawsze na specjalne okazje tak jak na moja ostatnia kolacje na Costa Rice. Tort zrobiony z bezy orzechowej z przepysznym kremem z serkiem mascarpone, smietana kremowka i kawaleczkami czekolady. Do tego ziarenka wanilli i krokant z orzechow laskowych! Mniam najlepsze na swiecie! A przepis od Dorotki, za ktory bardzo dziekuje!!! Polecam ...

Skladniki na blaty bezowe:

  • 6 bialek
  • szczypta soli
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 3/4 szklanki zmielonych, podpieczonych orzechow laskowych (bez skorki)
  • 1 lyzeczka skrobi ziemniaczanej
  • 130 g czekolady gorzkiej

Bialka ubic ze szczypta soli na sztywna piane. Stopniowo, powoli. dodawac cukier, caly czas ubijajac. Dodac lyzeczke skrobi, nastepnie orzechy laskowe i delikatnie wymieszac drewniana lyzka.

Plaskie 2 duze formy (o wymiarach piekarnika) wylozyc papierem do pieczenia. Na kazdej z forfm narysowac 2 okregi o wymiarach 20 cm (w sumie powinnismy otrzymac 4 blaty bezowe). Mase bezowa podzielic na 4 czesci, wylozyc rowno do narysowania okregow.

Piec okolo 50 minut w temperaturze 140°C. Wyjac z piekarnika, przestudzic. 

Czekolade polamac, roztopic nad kapiela wodna. Plynna posmarowac rowno blaty bezowe, odlozyc do zastygniecia (mozna wlozyc na chwile do lodowki - czekolada zastygnie natychmiast).

Krem z Mascarpone z wiorkami czekolady:

  • 250 g serka mascarpone
  • 300 g smietany kremowki
  • nasionka z 1 laski wanilii
  • 3 - 4 lyzki cukru pudru
  • 2 lyzeczki ekstraktu z wanilii
  • 50 g startej na duzych oczkach gorzkiej czekolady

Smietane kremowke ubic z ziarenkami wanilii. Pod koniec ubijania dodac cukier puder i dalej ubijac. Dodawac partiami serek mascarpone i wymieszac dokladnie lyzka. Dodac ekstrakt, starta czekolade i wymieszac. Podzielic na 4 czesci. Kazda z nich posmarowac gruba warstwa na 4 blatach bezowych.

Zlozyc tort, ukladajac blaty jeden na drugi. Udekorowac krokantem lub posiekanymi orzechami laskowymi i starta czekolada. Kroic nozem z pilka. Gotowe ;)

piątek, 11 marca 2011

Kolejna propozycja niemieckiego i szybkiego do wykonania ciasta. Bardzo miekkie i pyszne z chrupiacymi platkami migdalow i o niebianskim smaku maselka :) Do tego Crème fraîche i konfitura ze sliwek mmmm.... pycha :) Przepis z czasopisma LECKER. Polecam ...

Skladniki na blaszke o wymiarach 32 cm x 38 cm:

  • 200 g smietany kremowki
  • 200 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 3 jajka
  • 210 g maki pszennej

Skladniki na wierzch:

  • 125 g masla
  • 6 lyzek mleka
  • 200 g platkow migdalowych
  • 100 g cukru

Piekarnik nagrzac do temperatury 175°C. Blaszke wylozyc papierem do pieczenia.

Smietane kremowke wlac do duzej miski i ubic na sztywno. Dodawac partiami cukier i cukier wnailiowy ze szczypta soli i ubijac. Wbic jajka caly czas miksujac. Przesiac make z proszkiem do pieczenia. Zmiksowac tylko do polaczenia sie skladnikow. Wylac do prygotowanej formy i wyrownac. Wstawic do piekarnika i piec okolo 15 minut.

W tym czasie w malym rondelku rozpuscic maslo. Dodac mleko, cukier i platki migdalowe. Po 15 minutach wyjac ciasto z piekarnika rozlozyc rownomiernie mieszanke migdalowa. Wstawic ponownie do piekarnika i piec okolo 15 minut. Platki migdalowe powinny zlapac ladny rumiany kolor. Wyjac z piekarnika. Wystudzic na kratce. Kroic po calkowitym wystudzeniu. Podawac z Crème fraîche i konfitura sliwkowa, lub jesli ktos nie lubi takie same ciacho np. ze szklanka zimnego kakao smakuje tez wysmienicie. Gotowe ;)

środa, 02 marca 2011

Kto ma w domu chleb z dnia poprzedniego, pare dojrzalych bananow i lody? Oto przyklad na ich szybkie wykorzystanie - kolejny przepis Jamiego Olivera. Dodatek likieru Bailey sprawia, ze smakuje tak niecodziennie - ja oprocz tego podalam z lodami z karmelem - niebo dla podniebienia :)

Skladniki na okolo 6 porcji:

  • kilka kromek bialego chleba (chleb tostowy - u mnie bagietka)
  • 50 g masla o temperaturze pokojowej
  • 8 jajek
  • 140 g cukru
  • 1 laska wanilii, wydlubane ziarenka
  • 500 ml smietany kremowki
  • 550 ml mleka
  • 100 ml Bailey
  • 5 bananow
  • 4 lyzki platkow migdalowych (lekko podpieczonych)
  • cukier puder do posypania
  • lody o dowolnym smaku do podania

Piekarnik nastawic na 180°C. Chleb pokroic na kromki, posmarowac maslem. Odlozyc na bok. W misce miksera zmiksowac jajka z cukrem i ziarenkami wanilii. Wlac mleko, smietane kremowke i Bailey. Zmiksowac. Banany obrac ze skorek i pokroic w plasterki. Platki migdalowe podprazyc na patelni lub w piekarniku (maja miec zloty kolor). Forme do zapiekania wysmarowac maslem. Kromki chleba maczac w przygotowanym plynie. Ukladac na przemiac z bananmi i migdalami. Zakonczyc kromkami chleba. Pozostalym plynem polac jeszcze wszystko i lekko nacisnac. Posypac cukrem pudrem.

Wstawic do nagrzanego piekarnika i zapiekac okolo 30 minut. Wyjac z piekranika i podawac najlepiej jeszcze cieple - z duza kula lodow :) gotowe ...

piątek, 25 lutego 2011

Mniam mniam ;) ale to bylo pyszne! Dzieki Dorotce z Moich wypiekow, wykorzystalam truskawki z lodowki i otrzymalam w zamian wysmienity serniczek deserowy. Troche mnie zdziwilo, ze sie nazywa sernik mimo, ze nie ma sera w skladzie :) U mnie na zdjeciach jeszcze nie tak zwarty jak powinien byc, a powodem bylo to, ze nie moglam sie doczekac jego sprobowania :) Polecam ...

Skladniki na spod:

  • 150 g ciastek digestive w gorzkiej czekoladzie
  • 70 g orzechow wloskich
  • 40 g masla

Wszystkie skladniki umiescic w foodprocesorze i zmiksowac na mokry piasek. Tortownice o srednicy 21 cm (u mnie 25 cm) wylozyc papierem do pieczenia, mase ciastkowa wcisnac w spod, wyrownac.

Skladniki na mase:

  • 500 g swiezych truskawek
  • 2 lyzki soku z cytryny
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1 szklanka smietany kremowki
  • 1/4 szklanki miodu
  • 3 lyzki cukru (mozna dodac wiecej lub mniej, wszystko zalezy od slodkosci truskawek)
  • 3 lyzki zelatyny
  • 1/4 szklanki wody

Zelatyne rozpuscic w goracej wodzie. Wszystkie skladniki umiescic w blenderze i zmiksowac na gladka mase. Wylac na spod ciasteczkowy i wlozyc do lodowki do stezenia. Przed podaniem udekorowac. Kroic nozem zamoczonym w cieplej wodzie. Gotowe :)

sobota, 29 stycznia 2011

Bardzo swiezy i bardzo pyszny sernik na zimno. Smakuje super orzezwiajacy, lekko kwaskowaty o bardzo nietypowym spodzie, ktory nadaje mu charakterystycznego smaku. Mi bardzo przypadl do gustu. Nastepna dobra cecha jest fakt, ze sie go bardzo szybko przygotowuje :) Przepis znaleziony na stronie english.cri.cn. Warto wyprobowac...

Skladniki na spod kokosowy:

  • 100 g wiorek kokosowych
  • 200 g ciastek digestive, pokruszonych
  • 100 g platkow owsianych
  • 150 g masla

Wiorki kokosowe wysypac na patelnie i lekko je przyrumienic. Wsypac do miski. Dodac pokruszone ciastka i platki owsiane. Na tej samej patelni rozpuscic maslo. Wlac do miski. Wszystko razem wymieszac. Przelozyc do wylozonej folia spozywcza tortownicy o srednicy 24 cm. Wstawic do lodowki.

Skladniki na mase serowa:

  • 450 g serka kremowego
  • 200 g cukru pudru
  • skorka i sok z 4 limonek
  • 4 marakuje
  • 450 ml smietany kremowki

Serek kremowy zmiksowac na gladko. Dodac cukier puder i ubic na jednolita mase. Wlac sok z limonki, skorke z limonek i ziarna z maracuji. Mozna zostawic odrobinke ziarenek i skorki do ozdobienia. Zmiksowac wszystko na gladka mase. W osobnej misce ubic kremowke na sztywno. Dodac do masy serowej i delikatnie wymieszac. Tak gotowa mase wylac na przygotowany spod. Schlodzic przez okolo 3 godzin w lodowce, albo najlepiej przez noc. Gotowe :)

| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
O autorze
Tagi