Wpisy z tagiem: platki owsiane

wtorek, 06 grudnia 2016

Powiem szczerze, ze nie myslalam, ze te ciasteczka beda tak bosko smakowac ;) Ciasteczka robione z wieloziarnistej maki orkiszowej z dodatkiem miodu i platkow owsianych, przekladane nutella. Pycha!!! Jezeli ktos by nie mial stempli do ciasteczek to nic nie szkodzi, mozna zrobic bez.

Skladniki na okolo 40 ciastek:

  • 60 g platkow owsianych delikatnych
  • 240 g miekkiego masla
  • 100 g cukru pudru
  • 2 lyzeczki miodu
  • 2 zoltka
  • 200 g maki orkiszowej, wieloziarnistej
  • 160 g maki pszennej
  • szczypta cynamonu
  • szczypta kardamonu
  • 200 g nutelli

Plastik owsiane posiekac nozem. Masio utrzec z cukrem, miodem i zoltkami na puszystka mase. Przesiac maki i dodac z platkami owsianymi, cynamonem i kardamonem. Wszystko zagniesc. Uformowac kule, zawinac w folie spozywcza i wstawic do lodowki na okolo 30 minut.

Ciasto wyjac z lodowki i porcjami rozwalkowac na posypanej maka stolnicy. Rozwalkowane ciasto powinno miec grubosc okolo 4 mm, tak zeby mozna bylo latwo stemplowac ciasteczka. Wycinac ciasta, stemplowac co drugie ciasto. Ukladac na blaszkach wylozonych papierem do pieczenia. 

Piec okolo 12 minut w piekarniku nagrzanym do 160°C z termoobiegiem.

Ciasteczka wyjac z piekarnika, i smarowac nutella po jednej stronie, przekladac. Mozna dekorowac cukrem pudrem lub czekolada. Ciasteczka mozna tez przekladac ulubiona marmelada. Gotowe ;)

niedziela, 27 marca 2011

Juz dawno nie bylo u mnie zadnego pieczywa. Postanowilam w koncu cos upiec. Wybor padl na ten wlasnie chlebek. Zrobiony na maslance i jogurcie naturalnym, ze zdrowymi ziarnami. W oryginale byl zrobiony tylko na maslance i zamiast platkow owsianych autorka dodala ziarna sezamu. Dosc zwarty miazsz, wilgotny, pyszny :) Przepis od Marion. Polecam ...

Skladniki na 2 srednie bochenki:

  • 650 g maki pszennej
  • 20 g drozdzy instant
  • 250 ml maslanki
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 1 lyzeczka soli
  • 50 g ziaren siemienia lnianego
  • 30 g platkow owsianych lub ziaren sezamu
  • 50 g ziaren slonecznika

Do duzej miski przesiac make. W srodku zrobic dolek. Wlac ciepla maslanke i jogurt. Wsypac drozdze. Wymieszac, posypac odrobinka maki. Odstawic na 20 minut. Po tym czasie dodac sol i ziarna. Wyrobic gladkie ciasto. Przykryc sciereczka i odstawic na kolejne 20 minut do wyrosniecia.

Po tym czasie ciasto raz jeszcze wyrobic. Podzielic na dwie rowne czesci. Uformowac bochenki. Naciac i spryskac woda. Posypac ziarnami. Przykryc sciereczka i odstawic na kolejne 20 minut. W miedzyczasie nagrzac piekarnik do temperatury 200°C. Wyrosniete chlebki wstawic do piekarnika i piec przez okolo 30 minut. Wyjac i sprawdzic czy chlebki sa juz upieczone. Ostudzic na kratce. Gotowe :)

piątek, 18 marca 2011

Te ciasteczka pochodza z czasow I Wojny Swiatowej. Legenda mowi, ze ciasteczka robione byly przez zony zolnierzy Australijskich i Nowozelandzkich, ktorzy walczyli na wojnie w Europie. Mialy one byc tak stworzone, zeby przetrwaly dluga podroz z Austarii do Europy. Nazwa ciasteczek pochodzi od Australian and New Zealand Army Corps (ANZAC). Ciasteczka sa pyszne, chrupiace i przechowywane w zamknietym naczyniu, zachowuja dlugo swiezosc. Polecam, bo sa naprawde smaczne. Przepis zaczerpniety ze strony www.nzwomansweekly.co.nz ...

Skladniki na 32 ciasteczka:

  • 1 szklanka maki pszennej
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 1 szklanka wiorek kokosowych
  • 2 szklanki platkow oswianych (ja zmieszalam polowe gorskich i polowe blyskawicznych)
  • 125 g masla
  • 2 lyzki golden syrupu lub plynnego miodu
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 3 lyzki wrzacej wody

Nastawic piekarnik do temperatury 180°C.

W misce wymieszac make, cukier, wiorki kokosowe i platki owsiane. Zrobic w srodku dolek. W malym rondelku rozpuscic maslo i miod. Sode oczyszczona wymieszac z wrzaca woda. Wlac mieszanke maslana i rozpuszczona sode do dolka. Wymieszac wszystko dobrze. Formowac kuleczki wielkosci orzecha wloskiego. Ukladac na blaszce do ciasteczek lub jesli ktos nie ma takiej specjalnej, wylozyc blaszki papierem do pieczenia. Kazda kuleczke rozplaszczyc odrobinke. Wlozyc do piekarnika i piec przez okolo 15 minut. Ciasteczka powinny miec zloto - brazowy kolor. Po upieczeniu ciasteczek wystudzic na kratce. Podawac ze szklanka mleka. Gotowe :)

 

poniedziałek, 28 lutego 2011

Nie wiem dlaczego ale ciasto podczas wyrabiania bylo strasznie luzne - ale chlebek wyszedl przepyszny! Po wyjeciu z piekarnika mial super chrupiaca skorke i zjedzony z maselkiem i dzemem byl po prostu genialny. Chlebek znaleziony na blogu Atinki ...

Skladniki na jeden bochenek:

  • 350 ml cieplego mleka
  • 50  ml cieplej wody
  • 25 g miekkiego masla
  • 2 lyzeczki cukru
  • 1 lyzeczka soli
  • 300 g maki pszennej
  • 150 g platkow owsianych
  • 1,5 lyzeczki drozdzy instant

Drozdze i cukier wspyac do szklanki cieplego mleka i poczekac, az rusza. Maslo rozpuscic i wychlodzic, a nastepnie razem z mlekiem i drozdzami dodac do pozostalych skladnikow. Wyrobic ciasto i pozostawic do wyrosniecia. Ciasto powinno podwoic swoja objetosc. Po tym czasie wyrabiamy jeszcze raz. Autorka napisala, ze nalezy uformowac bochenek. Z racji tego, ze moje ciasto bylo dosc luzne, postanowilam upiec je w formie (wymiary 11 cm x 20 cm). Zostawic na okolo 30 minut do wyrosniecia.

Piekarnik nagrzac do temperatury 200°C. Wlozyc chlebek i piec okolo 40 minut. Sprawdzic, czy chelebek jest upieczony stukajac od spodu. Jesli bedzie wydawac gluchy odglos - znaczy to, ze jest upieczony. Ostudzic na kratce. Gotowe :)

poniedziałek, 08 listopada 2010

Chlebek zdrowy i latwy w przygotowaniu. W oryginale zrobiony tylko z maki pszennej. U mnie pol na pol i zamiast ziaren slonecznika, dodalam platki owsiane gorskie. Smakuje naprawde super! Dlugo zachowuje swiezosc. Pasuje i do szynki i do dzemu. Nie za slony nie za slodki, taki w sam raz. Oryginalny przepis na stronce Marions-kochbuch.de pod nazwa "Körner-Buttermilch-Brot". To jeden z moich ulubionych chlebow. Bardzo polecam ...

Skladniki na 2 male bochenki:

  • 325 g maki pszennej
  • 325 g maki pszennej razowej
  • 20 g drozdzy instant
  • 500 ml maslanki
  • 50 g siemienia lnianego
  • 30 g ziaren sezamu
  • 50 g platkow owsianych gorskich
  • odrobina masla do wysmarowania formek do chleba

W duzej misie miksera przesiac make pszenna, dodac make razowa i wamieszac. Maslanke podgrzac do letniej temperatury i wsypac do niej drozdze. Mieszac do rozpuszczenia. Wlac do mak. Dodac sol i ziarna. Zagniatac ciasto przez okolo 10 minut tak zeby ziarna byly rownomiernie rozmieszczone w ciescie. Ciasto powinno byc elastyczne i latwo odchodzilo od reki. Miske z ciastem przykryc sciereczka i odstawic w cieple miejsce na 20 minut. W tym czasie przygotowac dwie foremki o wymiarach 21 cm x 11 cm. Wysmarowac je maslem do polowy scianek. Rozgrzac piekarnik do 200°C.

Gdy ciasto jest juz gotowe, przelozyc je na blat oproszony maka. Raz jeszcze zagniesc. Podzielic na dwie rowne czesci, po czym uformowac dwa bochenki. Przelozyc je do foremek, naciac i popryskac woda. Posypac ziarnami i przykryc sciereczka. Odstawic na 15 minut do odpoczynku.

Wstawic do nagrzanego piekarnika i piec okolo 25 minut. Jesli ktos nie ma foremek moze tez upiec chlebki lub jeden duzy bochenek na blaszce wylozonej papierem do pieczenia. Trzeba pamietac ze czas pieczenia sie wydluzy.

Po upieczeniu wystudzic na kratce. Gotowe :)


| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
O autorze
Tagi