Wpisy z tagiem: orzechy laskowe

niedziela, 11 stycznia 2015

Najlepsze jak jeszcze cieple ;) Miekkie i wilgotne brownies z jablkami i siekanymi orzechami laskowymi, z nuta cynamonu ... Podalam z creme fraiche ! Przepis z ksiazki "Blissful Browies". Warto !!!

Skladniki na spod karmelowy:

  • 1/3 szklanki cukru trzcinowego (brazowego)
  • 55 g masla
  • 1 duze jablko

Skladniki na ciasto:

  • 115 g masla
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego (brazowego)
  • 2 jajka
  • 1 3/4 szklanki maki pszennej
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 lyzeczki sody oczyszczonej
  • 1 lyzeczka cynamonu
  • 2 duze jablka
  • 3/4 szklanki posiekanych orzechow laskowych

Nagrzac piekarnik do 180°C. Forme o wymiarach 23 x 23 cm wysmarowac maslem.

Przygotowac spod karmelowy. Do malego rondelka wlozyc maslo i cukier i podgrzac do momentu az cukier sie rozpusci. Uwazac zeby sie nie zagotowalo. Przelac do przygotowanej formy. Jablko umyc i pokroic w cienkie plasterki. Ulozyc w formie.

Na ciasto - wlozyc maslo i cukier do misy miksera i zmiksowac do uzyskania puszystej masy. Dodac jajka i zmiksowac. Wymieszac make, proszek do pieczenia sode oczyszczona i cynamon i przesiac. Dodac do masy i zmiksowac. Jablka umyc i zetrzec na tarce. Dodac razem z posiekanymi orzechami do masy. Wszystko zmieszac do polaczenia sie skladnikow. Mase nalozyc bardzo delikatnie na ulozone w formie jablka. Wlozyc do piekarnika i piec przez okolo 35 do 40 minut. Wyjac z piekarnika i zostawic okolo 10 minut w formie. Ciasto wylozyc na talerz tak, zeby spod ciasta znajdowal sie na gorze. Pokroic na kwadraty i podawac z creme fraiche lub ubita kremowka. Gotowe ;)




poniedziałek, 06 stycznia 2014

W koncu jestem znow na blogu :) Tak poza tym Szczesliwego Nowego Roku 2014!!! Mam tylko nadzieje, ze bede miala troche wiecej czasu dla Was i dla mojego bloga :) Na przywitanie smakowity torcik z moimi ulubionymi Toffifee... Miod w gebie na poczatek Roku...

Skladniki na biszkopta:

  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 75 g maki pszennej
  • 15 g ciemnego kakao
  • 1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
  • 25 g maki ziemniaczanej

Skladniki na krem:

  • 250 g gorzkiej czekolady, dobrej jakosci
  • 200 g masy nugatowej
  • 750 g smietany kremowki
  • 2 lyzki ciemnego kakao
  • 100 g posiekanych orzechow laskowych
  • 100 - 150 g Toffifees

Najpierw przygotujemy krem, bo potrzebuje pare godzin studzenia :)

Czekolade i mase nugatowa posiekac na drobne kawalki. Smietane kremowke podgrzac, prawie do wrzenia tylko uwarzac, zeby sie nie zagotowala, bardzo wazne!!! Zdjac z palnika. Wsypac posiekana czekolade z posiekana masa nugatowa i wymieszac, do powstania jednolitej czekoladowej masy. Odstawic na conajmniej 3 do 4 godzin do calkowitego wystudzenia.

Piekarnik nagrzac do 175°C. Tortownice o srednicy 26 cm wylozyc papierem do pieczenia (sam spod) i wysmarowac maslem.

Bialka oddzielic od zoltek. Ubic bialka z 3 lyzkami zimnej wody na sztywna piane. Dodac stopniowo cukier i ubijac. Dodac zoltka, jedno po drugim. Obie maki, kakao i proszek do pieczenia wymieszac i przesiac przez sitko, zeby nie bylo grudek. Dodac do masy jajecznej i delikatnie wymieszac.

Mase wylozyc do tortownicy, wyrownac i piec przez okolo 20 - 25 minut. Upieczony biszkopt wylozyc na kratke. Ostudzony biszkopt przeciac na dwie czesci.

Orzechy laskowe podprazyc na patelni (bez dodawania tluszczu!). Mase czekoladowa ubic tak do polowy. Teraz przychodzi najtrudniejszy moment! Nie ubijac masy do sztywnosci bo sie moze szybko zwazyc! Dodac orzechy i delikatnie wymieszac.

Na talerzu polozyc dolna czesc biszkoptu, nalozyc bok tortownicy. Wylozyc 2/3 kremu, przelozyc druga czescia biszkoptu i wylac pozostaly krem. Wlozyc do lodowki na conajmniej 2 godziny. Przed podaniem dekorowac ciemnym kakaem, posiekanymi orzechami i Toffifees.

Voilà i smacznego :)

czwartek, 16 czerwca 2011

Znow dluga przerwa w gotowaniu, pieczeniu i wpisami ;) ale lepiej pozno niz wcale! Zaprezentuje dzis przepyszne ciacho, ktore juz robilam chyba z 5 razy. A wiecie dlaczego bo jest boskie w smaku i takie wilgotne i mocno czekoladowe i orzechowe! To wszystko czego mi potrzeba do szczescia ;) A przepis od Dorotki.... polecam bardzo !!!

Skladniki:

  • 120 g miekkiego masla
  • 150 g nutelli
  • 5 jajek
  • 190 g cukru do wypiekow, drobnego
  • 3/4 szklanki maki pszennej
  • 1 szklanka zmielonych orzechow laskowych
  • 1 lyzka ciemnego kakao
  • 3 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 4 lyzki mleka (60 ml)

UWAGA:

Wszystkie skladniki maja miec temperature pokojowa - to sukces na babke bez zakalca ;)

Maslo utrzec na jasna i puszysta mase (mikserem lub recznie). Stopniowo wsypywac cukier, dalej ucierajac. Stopniowo dodawac nutelle, dalej ucierajac. Bialka oddzielic od zoltek. Zoltka wbijac po kolei do masy i nadal ucierac. Dodac przesiana make, kakao, zmielone orzechy, proszek do pieczenia, mleko. Zmiksowac. Bialka ubic na sztywno i delikatnie wmieszac do pozostalej masy. Przelac mase do wczesniej natluszczonej i wysypanej bulka tarta lub kasza manna formy i wstawic do nagrzanego piekarnika.

Piec w tempreraturze 160°C przez okolo 20 minut, nastepnie temperature podwyzszyc do 170°C i piec kolejne 30 minut, lub dluzej, do tzw. suchego patyczka. Ostudzic, polac polewa czekoladowa i posypac krokantem.

Polewa czekoladowa:

  • 100 g czekolady deserowej
  • 50 g masla

Czekolade rozpuscic nad kapiela wodna, dodac maslo i wymieszac na jednolita mase. Polac babke. Posypac krokantem i gotowe :)

 

niedziela, 01 maja 2011

 

Serdecznie witam Wszystkich moich Czytelnikow! W koncu sie przeprowadzilam spowrotem do Niemiec i jestem z tego powodu bardzo zadowolona :) Z tego powodu chcialabym Wam zaproponowac najlepszy tort na swiecie! Robie go zawsze na specjalne okazje tak jak na moja ostatnia kolacje na Costa Rice. Tort zrobiony z bezy orzechowej z przepysznym kremem z serkiem mascarpone, smietana kremowka i kawaleczkami czekolady. Do tego ziarenka wanilli i krokant z orzechow laskowych! Mniam najlepsze na swiecie! A przepis od Dorotki, za ktory bardzo dziekuje!!! Polecam ...

Skladniki na blaty bezowe:

  • 6 bialek
  • szczypta soli
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 3/4 szklanki zmielonych, podpieczonych orzechow laskowych (bez skorki)
  • 1 lyzeczka skrobi ziemniaczanej
  • 130 g czekolady gorzkiej

Bialka ubic ze szczypta soli na sztywna piane. Stopniowo, powoli. dodawac cukier, caly czas ubijajac. Dodac lyzeczke skrobi, nastepnie orzechy laskowe i delikatnie wymieszac drewniana lyzka.

Plaskie 2 duze formy (o wymiarach piekarnika) wylozyc papierem do pieczenia. Na kazdej z forfm narysowac 2 okregi o wymiarach 20 cm (w sumie powinnismy otrzymac 4 blaty bezowe). Mase bezowa podzielic na 4 czesci, wylozyc rowno do narysowania okregow.

Piec okolo 50 minut w temperaturze 140°C. Wyjac z piekarnika, przestudzic. 

Czekolade polamac, roztopic nad kapiela wodna. Plynna posmarowac rowno blaty bezowe, odlozyc do zastygniecia (mozna wlozyc na chwile do lodowki - czekolada zastygnie natychmiast).

Krem z Mascarpone z wiorkami czekolady:

  • 250 g serka mascarpone
  • 300 g smietany kremowki
  • nasionka z 1 laski wanilii
  • 3 - 4 lyzki cukru pudru
  • 2 lyzeczki ekstraktu z wanilii
  • 50 g startej na duzych oczkach gorzkiej czekolady

Smietane kremowke ubic z ziarenkami wanilii. Pod koniec ubijania dodac cukier puder i dalej ubijac. Dodawac partiami serek mascarpone i wymieszac dokladnie lyzka. Dodac ekstrakt, starta czekolade i wymieszac. Podzielic na 4 czesci. Kazda z nich posmarowac gruba warstwa na 4 blatach bezowych.

Zlozyc tort, ukladajac blaty jeden na drugi. Udekorowac krokantem lub posiekanymi orzechami laskowymi i starta czekolada. Kroic nozem z pilka. Gotowe ;)

środa, 20 kwietnia 2011

Moj pierwszy w zyciu mazurek ;) i musial byc z makiem! Z racji tego, ze sie przeprowadzam i nie bede potrzebowac duzo skladnikow, ktore mam jeszcze w domu postanowilam chociaz wykorzystac mak przywieziony z Niemiec. Szukajac ciasta z makiem natrafilam na ten wlasnie przepis alidab podany na forum z pierwszego tloczenia. Powiem Wam, ze jest boski! Chyba polubilam mazurki :) polecam go wszystkim, ktorzy kochaja mak i mielone orzechy... I zycze Wszystkim Wesolych Swiat Wielkanocnych ...

Skladniki na ciasto kruche:

  • 200 g maki pszennej
  • 125 g masla
  • 1 lyzka kwasnej smietany
  • 2 zoltka
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki cukru pudru

Make posiekac z maslem, dodac reszte skladnikow i zagniesc szybko ciasto. Wstawic na okolo 30 minut do lodowki. Forme o wymiarach 21 cm x 21 cm wylozyc papierem do pieczenia i wylepic ciastem. Piec okolo 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.

Skladniki na mase makowa:

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 6 - 7 lyzek mleka
  • 250 g sparzonego i zmielonego maku
  • 1 zoltko
  • 1 lyzka masla

Zagotowac mleko z cukrem, dodac mak i na malym ogniu, stale mieszajac chwile smazyc (okolo 5 minut). Zdjac z ognia. Jeszcze do cieplego dodac 1 zoltko, lyzke masla, troszeczke olejku migdalowego i dokladnie wymieszac. Ciepla mase wylozyc na upieczony kruchy spod.

Skladniki na mase orzechowa:

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 6 - 7 lyzek mleka
  • 250 g zmielonych orzechow (ja zmieszalam laskowe i wloskie)
  • 1 zoltko
  • 1 lyzka masla
  • 2 - 3 lyzki spirytusu (u mnie ekstrakt z wanilii)

Zagotowac mleko z cukrem, dodac orzechy i na malym ogniu, stale mieszajac chwile smazyc. Zdjac z ognia, do jeszcze cieplego dodac 1 zoltko, lyzke masla i ekstrakt z wanilii. Ciepla mase wylozyc na mase makowa. Wstawic do lodowki do stezenia.

Mazurka mozna dekorowac na przyklad biala i mleczna czekolada, tak jak u mnie. Gotowe :)

czwartek, 24 marca 2011

Tort o bardzo bogatym smaku, a lepiej powiedziane o kilku smakach zloczonych w jedno ;). Pochodzi z Austrii, a dokladnie ze starej czesci miasta Wiednia. Nie tak znany jak Tort Sachera, ale jest chodzi o smak to niczego mu nie brakuje. Mi bardzo smakowal zwlaszcza na drugi dzien, kiedy wszystkie smaki sie przegryzly i ladnie komponowaly. Przepis znalazlam na niemieckiej stronie Küchen Götter, polecam ...

Skladniki na ciasto:

  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g biszkoptow kocie jezyczki
  • 8 jajek
  • 150 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 100 g zmielonych orzechow laskowych

Ponadto:

  • 50 ml Sherry, likieru wisniowego, lub w wersji bezalkoholowej - soku wisniowego
  • 300 g konfitury morelowej
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 jajko
  • 200 g cukru pudru
  • 60 g masla
  • 50 g bialej czekolady
  • 100 g platkow migdalowych

Czekolade zetrzec na tarce. Biszkopty wlozyc do malaksera i zmiksowac na piasek. Piekarnik nagrzac do temperatury 175°C. Tortownice o srednicy 26 cm wylozyc papierem do pieczenia i wysmarowac maslem.

Zoltka oddzielic od bialek. Bialka ubic z odrobinka soli na sztywno. W drugiej misce ubic zoltka, cukier, cukier waniliowy i sol na puszysta mase. Dodac pokruszone biszkopty i starta czekolade. Dodawac partiami ubite bialka i mieszac delikatnie. Mase wlac do przygotowanej formy. Wstawic do piekarnika i piec przez okolo 30 do 40 minut. Gotowe ciasto po upieczeniu zostawic przez 10 minut w formie, pozniej przeniesc na kratke i wystudzic calkowicie.

Przekroic dwa razy. Pierwszy blat ulozyc na talerzu, pokropic polowa Sherry. Posmarowac polowa konfitury. Nalozyc drugi blat i powtorzyc czynnosc.

Na polewe czekolade roztopic w kapieli wodnej i ostudzic. Dodac cukier puder i jajko i zmiksowac na gladka mase. Maslo roztopic i przestudzic. Dodac do masy czekoladowej i zmiksowac. Gotowa mase wylac na torta tak zeby byl caly pokryty. Wstawic na 20 minut do lodowki.

Biala czekolade rozpuscic w kapieli wodnej. Przelac do woreczka plastikowego lub szprycy z koncowka z mala dziurka. Ozdobic wierzch torta. Platki migdalowe przyrumienic na patelni i ozdobic boki. Wstawic do lodowki na kilka godzin. Kroic nozem do chleba. Gotowe :)

sobota, 05 marca 2011

Ok juz probowalam robic domowe nutelle, ktore byly wysmienite - ale jak przeczytalam u Dorotki, ze ta bije wszystkie smakiem postanowilam zrobic i ja :) Powiem Wam, ze ma racje bo jest boska w smaku. Moj food processor niestety sie zepsol i u mnie nie jest taka kremowa jak powinna byc - ale w smaku nic jej nie brakuje :) Polecam wszystkim, ktorzy kochaja nutelle ...

Skladniki na okolo 280 ml kremu:

  • 80 g orzechow laskowych, podpieczonych i obranych ze skorek
  • 3/4 szklanki mleka skondensowanego slodzonego
  • 90 g gorzkiej czekolady
  • 3 lyzki golden syrupu lub plynnego  miodu

Orzechy laskowe podrumienic (podprazyc) na patelni lub w piekarniku (w 180°C), mieszajac od czasu do czasu. Obrac ze skorek - najlepiej schodza po podprazeniu, jesli zawiniemy je w papierowy recznik i potrzemy. Orzechy ze skorkami nadalyby kremowi gorzkiego smaku. Ostudzic.

Ostudzone wlozyc do malaksera (foodprocessora). Zmiksowac na plynna mase (mniej wiecej 8 minut ciaglego miksowania). Orzechy najpierw beda zmielone jak do wypiekow, potem powstanie z nich maslo, po ostatnich 5 minutach miksowania powstanie z nich w miare gladki i tlusty plyn. (Ja je zmielilam w blenderze, i powiem Wam szczerze, ze sie nie zmielily tak jak napisala autorka - dlatego tez moj krem nie jest taki gladki).

W rondelku z podwojnym dnem umiescic mleko skondensowane, syrup lub miod i polamana czekolade. Podgrzewac na malym ogniu caly czas mieszajac do momentu kiedy czekolada sie rozpusci i wszystkie skladniki sie polacza. Gotowa mieszanke jeszcze ciepla wlac do malaksera (ja wlalam do blendera) razem z przygotowana masa orzechowa i zmiksowac. Przelac do sloiczka i odstawic w temperaturze pokojowej do stezenia. Podawac z bialym chlebkiem lub wyjadac lyzeczka ze sloiczka :) Gotowe ...

poniedziałek, 21 lutego 2011

Wilgotne, smaczne muffinki jogurtowo - orzechowe z jezynami. Latwe w przygotowaniu o lekkim posmaku orzechow laskowych i kwaskowate od jezyn! Maja fajna chrupiaca skorke. Muffinki przygotowalam z przerobionego przepisu na muffinki sliwkowe :) Zamiast maki troche zmielonych orzechow do tego jezyny. Zamiast smietany - jogurt i juz cos nowego i smacznego :) polecam wyszly super ...

Skladniki na okolo 14 muffinek:

  • 1 szklanka maki pszennej
  • 1 szklanka zmielonych orzechow laskowych
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 120 g drobnego cukru
  • pol szklanki oleju
  • 300 g jogurtu naturalnego
  • 1 szklanka swiezych jezyn

Przesiac make do miski, dodac reszte suchych skladnikow. W drugiej misce wymieszac skladniki mokre. Polaczyc skladniki suche z mokrymi na koncu dodajac jezyny.

Napelniac papilotki do 2/3 wysokosci. Piec okolo 25 minut do lekkiego zbrazowienia. Studzic na kratce. Gotowe ;)

sobota, 12 lutego 2011

Babeczka powstala przypadkowo, z nieuwagi nad dodawanymi skladnikami :) Troche za duzo jogurtu i oleju mi sie wlalo do miski. Ale postanowilam dodac troche zmielonych orzechow laskowych, zeby ciasto nie bylo za rzadkie no i tak oto powstalo cos nowego o niecodziennym smaku :) A co chcialam zrobic, juz Wam mowie - babke jogurtowa znaleziona na blogu Dorotki. No coz zamiar byl dobry ale efekt jeszcze lepszy :) polecam ...

Skladniki na ciasto:

  • 300 g jogurtu naturalnego
  • 200 g cukru
  • 230 ml oleju
  • 450 g maki pszennej
  • 1 szklanka zmielonych orzechow laskowych
  • 5 jajek
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 8 g cukru waniliowego

Ponadto na polewe:

  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 20 g miekkiego masla
  • orzechy laskowe do ozdoby

Jajka ubic mikserem z cukrem i cukrem waniliowym (kilka minut). Dodac jogurt, olej, make wymieszana z proszkiem do pieczenia. Zmiksowac. Dodac zmielone orzechy laskowe i wymieszac.

Ciasto wlac do wysmarowanej maslem i wysypanej kasza manna formy do babki, najlepiej z kominkiem.

Piec okolo 50 minut w temperaturze 160°C. Sprawdzic patyczkiem czy juz jest gotowa.

Wyjac i ostudzic na kratce.

Czekolade rozpuscic nad kapiela wodna. Dodac maslo i wymieszac. Polac babke. Posypac zmielonymi orzechami laskowymi. Dekorowac jak sie kazdemu podoba. Gotowe :)

wtorek, 11 stycznia 2011

Pyszna i bardzo szybka do przygotowania krajanka ;) Dobre polaczenie tych sliwek z orzechami laskowymi. Zachowuje dlugo swiezosc i smakuje wysmienicie do sklanki mleka lub filizanki kawki lub herbatki! Przepis z ksiazki "The new Cook Book"

Skladniki na blaszke o wymiarach 20 cm x 30 cm:

  • 180 g masla o temperaturze pokojowej
  • 1/2 szklanki brazowego cukru
  • 2 jajka
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 szklanki maki pszennej
  • 1/2 szklanki syropu klonowego (ja dalam prawdziwy miod)
  • 200 g suszonych sliwek pokrojonych na male kawaleczki
  • 1/2 szklanki orzechow laskowych, wczesniej podprazonych i pokrojonych na kawaleczki

Skladniki na polewe:

  • 1 szklanka brazowego cukru
  • 60 g masla
  • 2 lyzki  mleka
  • 3/4 szklanki cukru pudru

Ponadto:

  • 1/2 szklanki posiekanych orzechow laskowych do posypania

Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C. Blache o wymiarach 30 cm x 20 cm wysmarowac maslem i wylozyc papierem do pieczenia.

Maslo utrzec z cukrem. Dodawac po jednym jajku, po kazdym dobrze ubic. Wlac ekstrakt z wanilii i zmiksowac. Do masy maslanej przesiac make, dodac syrop klonowy i zmiksowac do polaczenia sie skladnikow. Dodac orzechy laskowe i posiekane sliwki. Wymieszac. Wylozyc mase do blaszki i wyrownac.

Piec okolo 35 minut do lekkiego zbrazowienia. Mozna sprawdzic patyczkiem czy juz sie upieklo. Wyjac z piekarnika i ostudzic w blaszce.

W miedzyczasie przygotowac polewe. Do rondelka najlepiej z podwojnym dnem wsypac cukier, dodac mleko i maslo. Podgrzewac na srednim ogniu, mieszajac. Kiedy cukier sie rozpusci, przestac mieszac i pogotwac okolo 3 minut. Sciagnac z ognia i wmieszac przesiany przez sitko cukier puder. Polac ostudzone ciasto. Posypac posiekanymi orzechami laskowymi. odczekac okolo 10 minut. Gotowe :)

 
1 , 2
| < Wrzesień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
O autorze
Tagi