Wpisy z tagiem: kremowka

poniedziałek, 16 maja 2016

Kto nie lubi ciasteczek Oreo i czekolady?! Ja w kazdym badz razie uwielbiam, do tego kwasne jagody i odrobina ubitej smietany ... Boskie polaczenie ;) Przepis przeze mnie zmodyfikowany, pochodzi z ksiazki "Sweetie pie" autorki Hannah Miles ...

Skladniki na spod:

  • 250 g ciasteczek Oreo (czekoladowych z kremem)
  • 100 g roztopionego masla

Skladniki na nadzienie:

  • 200 g dobrej jakosci ciemnej czekolady
  • 125 g malst
  • 2 duze jajka
  • 75 g drobnego cukru do wypiekow
  • 75 g ciemnego cukru muscovado
  • 1 malutka filizanka espresso
  • 100 g maki pszennej
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii

Do dekoracji:

  • 300 ml smietany kremowki
  • 100 g jagod

Ciasteczka oreo zmielic na pyl w food procesorze, dodac roztopione maslo i wymieszac. Wcisnac w forme na tarte z wyjmowanym dnem, o srednicy 23 cm. Odstawic na bok.

Piekarnik nagrzac do temperatury 180°C.

Na nadzienie, wlozyc maslo i czekolade do szklanej miseczki i rozpuscic nad kapiela wodna. Odrobinke przestudzic.

W drugiej misce ubic jajka z cukrami, az masa bedzie puszysta. Dodac czekolade, ekstrakt z wanilii, przesiana make i espresso. Wszystko delikatnie wymieszac. Mase wylac do formy.

Piec okolo 25 minut. Ostudzic kompletnie.

Kremowke ubic i udekorowac jagodami. Gotowe ;)

wtorek, 15 lutego 2011

Z okazji Walentynek przygotowalam jeszcze ciasto kokosowe w ksztalcie serca, nadziane kremowka waniliowa i kawaleczkami mango, zeby tego bylo malo ciasto jest polane lukrem z ziarnami marakuji. Uffff - bombowe polaczenie :) ale jakie pycha! Przepis znaleziony na stronie www.taste.com.au. Ciasto mozna przygotowac nie tylko w formie serca i tez na inne okazje :)

Skladniki na ciasto:

  • 125 g miekkiego masla
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 wiorek kokosowych
  • 1 i 1/4 maki pszennej
  • 1 szklanka maslanki

Skladniki na nadzienie:

  • 300 ml smietany kremowki
  • 2 lyzki cukru waniliowego
  • 1 mango, obrane ze skorki i pokrojone w kosteczke

Skladniki na lukier:

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 10 g stopionego masla
  • 2 marakuje (ziarna)

Nagrzac piekarnik do 180°C. Wysmarowac tluszczem forme serca o srednicy 25 cm i 6 cm wysokosci. Wyscielic podloze papierem do pieczenia.

Maslo ubic mikserem recznym na puszysta mase. Dodac cukier i ubijac. Wbic jajka. Zmiksowac do poleczenia sie skladnikow. W dwoch partiach dodac kokos, przesiana make i maslanke. Wszystko ubic do powstania jednolitej masy. Przelac ciasto do formy i wlozyc do piekarnika.

Piec okolo 30 - 40 minut. Sprawdzic patyczkiem czy ciasto jest juz gotowe. Wyjac z piekarnika i ostudzic okolo 5 minut w formie. Wyjac z formy i ostudzic calkowicie.

Kremowke ubic z cukrem waniliowym na sztywno. Dodac kawaleczki mango i delikatnie wymieszac.

Ostudzone ciasto przekroic na dwie czesci. Na dolna czesc nalozyc krem i przykryc gorna czescia.

Wszystkie skladniki na lukier dobrze zmiksowac. Wylac na wierzch. Schlodzic w lodowce przez kilka godzin. Kroic bardzo ostrym nozem i delektowac sie tropikalnym smakiem :)

piątek, 04 lutego 2011

Wysmienite ciasto a lepiej powiedziane deser na cieple dni. Jest przepyszne, kawowe, czekoladowe i kremowe. Zawsze myslalam, ze tiramisu bedzie tym najlepszym deserem kawowym, ale tu odnalazlam mocna konkurencje :) Deser jest odrobinke czasochlonny, ale oplaca sie go zrobic. Zniknie ze stolu w mgnieniu oka. Polecam wszystkim kawoszom ale i tez tym, ktorym smakuja kawowe ciasta, desery i lody :) Przepis na krem znaleziony na stronie about-recipes reszta moja wyobraznia...

Skladniki na tortownice o srednicy 24 cm:

  • 340 g czeklady posiekanej
  • 2 lyzki kawy instant
  • 2 lyzki cukru
  • 2 lyzki wody
  • 7 jajek, osobno bialka i zoltka
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilii
  • 240 g wafelkow w czekoladzie, z nadzieniem orzechowym lub kakaowym
  • szczypta soli

Dodatkowo:

  • 250 ml smietany kremowki
  • 1 lyzka kawy instant
  • 3 lyzki likieru kawowego
  • ziarna kawy w czekoladzie
  • biszkopty kocie jezyczki

Do rondelka z podwojnym dnem wsypac posiekana czekolade, kawe, cukier, wode i sol. Podgrzewac caly czas mieszajac do rozpuszczenia sie wszystkich skladnikow. Odstawic do ostygniecia. Dodac zoltka jaj i ekstrakt z wanilii. Zmikoswac. Ubic bialka jaj na sztywno. Wlac mase czekoladowa i delikatnie wymieszac. Wafelki wlozyc do food processora i zmielic na proszek. Jesli nie macie food processora mozecie je tez wlozyc do woreczka i rolowac walkiem do ciasta lub pokruszyc rekoma.

Tortownice wylozyc folia aluminiowa, tylko samo dno. Na brzegu ulozyc biszkopty. Wsypac polowe pokruszonych wafelkow. Wylozyc polowe masy czekoladowej. Posypac pozostalymi okruszkami, zostawiajac tylko odrobinke na dekoracje. Wlozyc do zamrazarki na godzine. Po tym czasie wyjac z zamrazarki i wylozyc pozostala czesc masy czekoladowej. Wlozyc znow do zamrazarki na dwie godziny. Okolo 10 minut przed zakonczeniem czasu ubic kremowke na sztywno. Dodac kawe i likier kawowy i raz jeszcze ubic. Mase przelozyc do rekawa cukierniczego i dekorowac wierzch ciasta. Dekorowac ziarenkami kawy i reszta pokruszonych wafelkow. Do podania przechowywac w lodowce. Gotowe :)

środa, 02 lutego 2011

Czy to nie wyglada smakowicie? Mi tam sie podoba :) jest cudowne. Mieciutka rolada czekoladowa do tego krem Stracciatella i truskawki. Wszystkie te skladniki mialam akurat w lodowce i oczywiscie ochote na taki zestaw! Przepis na czekoladowy biszkopt od Dr. Oetkera, na krem z glowy :)

Skladniki na biszkopt czekoladowy:

  • 5 jajek
  • 50 g maki pszennej
  • 50 g maki ziemniaczanej
  • 30 g ciemego dobrej jakosci kakao
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 5 lyzek goracej wody
  • 125 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego

Skladniki na krem Stracciatella:

  • 500 g smietany kremowki, bardzo zimnej
  • 24 g cukru waniliowego
  • 100 g gorzkiej czekolady, startej na tarce o grubych oczkach
  • 500 g truskawek, pokrojonych na male kawaleczki

Nastawic piekarnik na 200°C. Blache o wymiarach 30 cm x 40 cm wylozyc papierem do pieczenia i posmarowac odrobina oleju. Na boku przygotowac papier do pieczenia o takich samych wymiarach jak blacha. Posypac odrobina cukru.

Bialka oddzielic od zoltek. Make pszenna, make ziemniaczana, kakao i proszek do pieczenia zmieszac w malej miseczce. Zoltka ubic z goraca woda na piane , dodajac stopniowo 2/3 ilosci cukru. Bialka ubic na sztywno, dodac pozostaly cukier. Ubite bialka i mieszanke maczna dodawac na przemian do ubitych zoltek.  Wymieszac delikatnie. Wylac na blache.

Piec okolo 15 minut. Wyjac i natychmiast przerzucic na przygotowany papier. Pokropic woda papier, ktory byl pieczony razem z ciastem, po czym zerwac. Zwinac w rolade. Odstawic do przestudzenia.

W miedzyczasie przygotowac krem. 350 g kremowki ubic razem z cukrem waniliowym na sztywno. Dodac starta czekolade. Wymieszac.

Ostudzona rolade rozwinac posmarowac kremem. Na kremie ulozyc truskawki. Nastepnie znowu zwinac w rolade. Pozostala kremowke ubic. Posmarowac rolade. Posypac starta czekolada i ozdobic truskawkami. Gotowe :)

czwartek, 27 stycznia 2011

"Elton mess" to deser angielski. Znany jako mieszanka truskawek, pokruszonych bezow i kremowki. Serwuje sie go podczas gray krykieta, rozgrywanej 4 czerwca miedzy dwiema druzynami studentow z Kolegium Elton i Winchester College. Deser ten byl juz znany w XIX wieku. Na poczatku tylko jako mieszanka truskawek lub bananow z lodami lub kremowka. Dodatek pokruszonych bezow to nowosc wprowadzona przez niejakiego Michaela Smitha, autora "Fine English Cookery" w 1973 roku. Jeszcze krotkie wyjasnienie slowa mess to nic innego jak balagan, nieporzadek. Mozna rozumiec na wiele sposobow, jednym z nich jest wlasnie mieszanka truskawek, kremowki i pokruszonych bezow :)

Jak dla mnie najlepszy deser jaki jadlam w zyciu. Polecam go bardzo. Z przepisu krolowej szybkich deserow Nigelli Lawson.

Skladniki na 4 pucharki:

  • 4 szklanki truskawek, pokrojonych na male kawalki
  • 2 lyzki cukru waniliowego
  • 2 szklanki smietany kremowki
  • 2 lyzki soku z granatow (u mnie wodka malinowa)
  • okolo 20 malych pokruszonych bezow

Truskawki pokroic na male kawaleszki, posypac cukrem waniliowym i pokropic wodka lub sokiem. W misce ubic kremowke na gesto, tak zeby nie byla za sztywna. Dodac pokruszone bezy i polowe truskawek. Wymieszac. Rozdzielic rowno do kazdego pucharka. Pozostala polowa truskawek dekorowac wierzchy. Gotowe :)

wtorek, 18 stycznia 2011

Najpopularniejszy niemiecki tort, znany na caly swiat. Jest dosc pracowchlonny, ale uwierzcie mi oplaca sie go robic, bo smakuje wysmienicie. Zlozony z czekoladowego biszkopta, osadzonego na kruchym spodzie aromatyzowanej kremowki, czeresni no i Kirschwasser (brandy tworzonego z czeresni rosnacych w Czarnym Lesie).

Na poczatek troche historii ;) otoz kto i gdzie stworzyl ten przepis. Jest wiele powiesci i pomowien na temat: kto jest pierwszym cukiernikiem, gdzie wogole powstal tort i dlaczego. Napisze Wam kilka z nich :)

"Ludzie zamieszkujacy region niemiec zwany Schwarzwaldem, sa przekonani, ze ten wlasnie zostal tam wykreowany. Powodem sa czeresnie rosnace wlasnie w tym regionie ale i Kirschwasser - brandy czeresniowe, takze produkowane w Schwarzwaldzie. Kombinacja czeresni, kremowki i brandy czeresniowego byla juz dawno znana, wbrew pozorom nie jako tort ale jako desert. Podgotowane czeresnie byly podawane z kremowka i dla doroslych z Kirschwasser. Potem ktos stworzyl biszkopta czekoladowe i ot powstal tort - krol w bieli, czerwieni i czerni.

Cukiernik Josef Keller byl pierwszym, ktory oglosil w 1915 roku, w dawnej Prominentencafe Agner w Bad Godesberg wynalezienie tortu z Czarnego Lasu. To jednak nie jest w 100 % pewne i potwierdzone dowodami.

Drugim cukiernikiem byl niejaki Erwin Hildenbrand, ktory w 1920 roku pracowal i stworzyl w Schwarzwaldzie tego wlasnie torta. Sa dowody i podpisane przez niego zdjecia z 1936 roku, jak przygotowywac tort".

No coz historia historia. Wiecej na ten temat mozecie przeczytac na stronie "www.kirschtorte.de", z ktorej tez zaczerpnelam troche historii.

Skladniki na kruchy spod:

  • 125 g maki pszennej
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 50 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • 75 g masla
  • okolo 2 lyzek lodowatej wody

Wszystkie skladniki szybko wyrobic. Wcisnac w tortownice o srednicy 26 cm. Ponakluwac widelcem i piec w piekarniku nagrzanym do 180°C przez okolo 15 minut. Wyjac i dobrze wystudzic.

Skladniki na czekoladowy biszkopt (nalezy przygotowac 1 z 8 jajek lub 2 z 4 jajek):

  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 8 g cukru waniliowego
  • 100 g maki pszennej
  • 25 g maki ziemniaczanej
  • pol lyzeczki proszku do pieczenia
  • 20 g dobrej jakosci kakao

Skladniki na nadzienie:

  • 1 l smietany kremowki
  • 50 g cukru
  • 3 blaty zelatyny
  • 500 g czeresni
  • 250 ml soku z czeresni
  • 4 lyzki maki ziemniaczanej
  • 300 ml Kirschwasser (brandy z czeresni)

Dodatkowo:

  • czeresnie do ozdoby
  • czekolada
  • kilka lyzeczk dobrej jakosci dzemu czeresniowego

Na biszkopt jajka wbic do miski i ubijac je miserem recznym nastawionym na najszybsza predkosc przez 1 minute. Cukier wymieszac z cukrem waniliowym i w przeciagu nastepnej minuty dodac partiami do ubijanych jajek, nie przestawac ubijac. Ubijac dodatkowe 2 minuty. Make wymieszac z maka ziemniaczana, proszkiem do pieczenia i kakao. Przesiac do masy jajecznej i zmiksowac bardzo krotko na najslabszych obrotach, tylko do polaczenia sie skladnikow. Natychmiast przelac do tortownicy wczesniej wysmarowanej maslem i posypanej kasza manna. Piec okolo 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C. Wyjac z piekarnika i ostudzic. W taki sam sposob przygotowac nastepny biszkopt. Nie bedziecie mogli uwierzyc jak rowne biszkopty Wam wyjda ;) nalezy jednak bardzo trzymac sie czasu ubijania.

Przygotowac nadzienie. Sok czeresniowy zagotowac, dodac rozpuszczona w dwoch lyzkach wody make ziemniaczana i caly czas mieszajac doprowadzic do zagotowania. Zdjac z palnika. Wmieszac wydrylowane czeresnie. Zostawic do ostudzenia. Przed nalozeniem na blaty zmieszac z 50 ml Kirschwasser.

Zelatyne namoczyc w zimnej wodzie. Jak zacznie sie robic galaretowata, wycisnac i przelozyc do rondelka z podwojnym dnem. Rozpuscic ja na bardzo malym ogniu. Wlac 100 ml Kirschwasser i odstawic na kilka minut. Ubic kremowke z cukrem na sztywno. Kiedy masa zelatynowa zacznie robic sie galaretowata wlewac ja powoli do ubitej kremowki i delikatnie wymieszac.

Najlepsza czesc pracy skladanie tortu :)

Oba biszkopty przekroic na dwie czesci.

Na talerzu ulozyc kruchy spod. Posmarowac go kilkoma lyzkami dzemu czeresniowego. Nalozyc pierwszy blat biszkopta, pokropic go Kirschwasser. Wylozyc 1/3 masy czeresniowej. Na to okolo 1 cm kremowki. Nalozyc kolejny blat i powtorzyc czynnosc. Ostatni nalozony blat tylko pokropic Kirschwasser. Wysmarowac caly tort kremowka, zostawiajac odrobinke do ozdobienia. Boki obsypac starta czekolada. Na gorze zrobic kilka kleksow z pozostalej kremowki, nakladajac na kazdy czeresnie. Tort wlozyc do lodowki i dobrze schlodzic. Tort bedzie dosc wysoki, ale taki ma tez byc. Gotowe :)


 

 

wtorek, 28 grudnia 2010

Hmmm.... Pycha ;) Lekkie, puszyste i truskawkowe ... PTYSIE - kto ich nie lubi? Chyba wszyscy za nimi przepadaja! Czyz nie mam racji? Wiem, ze mam ;) Dosc latwe do przygotowania. Znikaja z talerza w mgnieniu oka! Przepis od mamy! Polecam bardzo dla wszystkich!!!

Skladniki na ciasto parzone:

  • 125 g dobrej jakosci masla
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka maki pszennej
  • 4 jajka

Ponadto:

  • 500 ml smietany kremowki
  • 250 g truskawek
  • cukier puder

W malym garnku najlepiej o podwojnym dnie wlac wode i dodac maslo. Doprowadzic do wrzenia. Wsypac make i gotowac do momentu uzyskania szklistej masy. Masa powinna latwo odchodzic od lyzki i brzegow garnka. Odstawic do calkowitego ostygnieca (to bardzo wazne, w przeciwnym razie ptysie nie urosna podczas pieczenia).

Po ostygnieciu wbijac jajka pojedynczo. Za kazdym razem dobrze zmiksowac. Tak otrzymana mase przelozyc do rekawa cukierniczego z nakladka gwiazdka. Wyciskac na blaszce wylozonej papierem do pieczenia, powinno wyjsc okolo 10 sztuk.

Piec okolo 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C. Wyjac z piekarnika i ostudzic.

W miedzyczasie przygotowac krem truskawkowy. Truskawki umyc i wyczyscic. 1/3 odstawic do dekoracji. Pozostala czesc zmiksowac w blenderze. Smietane kremowke ubic na sztywno na koncu dodajac zmiksowane truskawki. Ubic raz jeszcze.

Ptysie przekrajac i nadziewac kremem. Udekorowac pokrojonymi truskawkami i Posypac cukrem pudrem! Gotowe ;)

poniedziałek, 22 listopada 2010

Muffinki waniliowe to najszybszy deser jaki mozemy sobie wyobrazic! Mozna je urozmaicac na wiele roznych sposoboch dodajac np. owoce lub bakalie lub upiec proste waniliowe. Ja tym razem wrzucilam odrobine platkow migdalowych i wlozylam na dno po jednej duzej truskawce. Do tego krem truskawkowo-smietankowy i wyszly palce lizac :) Bardzo polecam takie zestawienie!

Skladniki na 14 Muffinek:

  • 2 szklanki maki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 16 g cukru waniliowego
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka sody oczyszczonej
  • 3/4 szklanki platkow migdalowych
  • 2 jajka
  • pol szklanki oleju
  • 3/4 szklanki mleka
  • 14 duzych truskawek

Skladniki na krem truskawkowy:

  • 250 ml smietany kremowki
  • 6 duzych truskawek

Make, proszek do pieczenia i sode przesiac do miski, dodac platki migdalowe, cukier i cukier waniliowy. Wszystko wymieszac. Do drugiej miski wbic jajka dodac mleko i olej. Zmiksowac na jednolity plyn. Do kazdej papilotki wlozyc po jednej truskawce. Mokre skladniki wlac do suchych skladnikow i szybko wymieszac. Tylko do polaczenia sie skladnikow! Nalozyc ciasto na kazda truskawke.

Piekarnik nastawic na 190°C. Wlozyc Muffinki i piec okolo 25 minut.

Na krem ubic kremowke na sztywno pod koniec dodajac zmiksowane truskawki. Ubic razem. Wlozyc do lodowki. Po ostudzeniu muffinek przelozyc krem do rekawa z koncowka gwiazdki i dekorowac muffinki. Posypac platkami migdalowymi i gotowe! Smakuja wysmienicie!

środa, 17 listopada 2010

Z racji tego, ze mieszkam na Costa Rice chcialabym Wam zaprezentowac ciasto najbardziej znane i lubiane przez tubylcow. Kazdy kto sie tu urodzil zna to ciasto od dziada pradziada :) Mnie osobiscie nie przypadlo do gustu. Jest super slodkie! Ale sa przeciez ludzie, ktorzy potrzebuja przerazliwe slodkich ciast. Uwierzcie mi Kostarykanczycy je uwielbiaja i mogliby je jesc dniem i noca! Decyzja nalezy do Was czy lubicie cos bardzo slodkiego czy nie !!!

Skladniki na biszkopt:

  • 8 jajek
  • 150 g maki pszennej
  • 150 g maki ziemniaczanej
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 175 g cukru
  • 16 g cukru waniliowego
  • 8 lyzek goracej wody

Ponadto do nasaczenia:

  • puszka mleka skondensowanego slodzonego (okolo 400 g)
  • puszka mleka skondensowanego nieslodzonego (mleczko do kawy, okolo 400 g)
  • 250 ml smietany kremowki
  • 250 ml mleka 3,5% tluszczu

Do dekoracji:

  • 250 ml smietany kremowki
  • kolorowe cukiereczki lub starta na tarce czekolada

Bialka odzielic od zoltek. Do malej miseczki przesiac obie maki z proszkiem do pieczenia. Zoltka ubic z 8 lyzkami goracej wody, dodawac po lyzce 2/3 ilosci cukru i ubijac do momentu powstania bialej puszystej masy. Bialka ubic na sztywno pod koniec dodajac reszte cukru i cukier waniliowy. Na ubite zoltka nakladac partiami ubite bialka i zmieszane maki. Wymieszac wszystko bardzo starannie do uzyskania jednolitej masy! Blaszke o wymiarach 39 cm x 29 cm wysmarowac tluszczem i wyscielic papierem do pieczenia. Wlac mase do blaszki. Wyrownac. Piekarnik nagrzac do temperatury 200°C. Piec okolo 30 minut. Wyjac z piekarnika i przestudzic okolo 10 minut w blaszce, potem wyjac na kratke i ostudzic calkowicie.

Blaszke umyc i wysuszyc. Zdjac papier z biszkoptu, po czym wlozyc biszkopt spowrotem do blaszki. Ponakluwac go patyczkiem do szaszlyka lub wykalaczka. Nalezy zrobic bardzo duzo dziurek w ciescie. Wszystkie mleka i 250 ml kremowki smiksowac na jednolity plyn. Wylac caly plyn rownomiernie na ciasto.

Wstawic do lodowki na okolo 30 minut. Kiedy caly plyn wsiaknie i zostanie tylko piana na wierzchu, mozna dekorowac ciasto ubita kremowka. Wstawic na kilka godzin do lodowki. Gotowe :)

poniedziałek, 08 listopada 2010


Dzis zaproponuje Wam cos nietypowego i dosc prostego do wykonania! Torcik laczy wiele smakow a jak smakuje? - brak mi slow, naprawde przepyszny! Z przepisu Jamiego Olivera, angielskiego kucharza, ktorego pewnie kazdy zna ;) Przepis odrobinke przeze mnie zmodyfikowany. Bardzo polecam!!!

Skladniki:

  • 115 g masla o temperaturze pokojowej
  • 125 g orzechow laskowych
  • 125 g cukru
  • 4 duze jaja
  • otarta skorka z jednej pomaranczy
  • 30 g maki pszennej
  • 125 g serka Ricotta
  • 2 lyzki maku
  • szczypta soli
  • 3 lyzki z czubkiem konfitury z moreli (u mnie truskawkowa- nie mialam innej)
  • 50 g czekolady gorzkiej (dobrej jakosci)

Skladniki na krem z Ricotty:

  • 125 g serka Ricotta
  • 250 ml smietany kremowki
  • 8 g cukru waniliowego
  • ziarenka z jednej laski wanilii

Piekarnik nagrzac do temperatury 190°C. Tortownice o srednicy 28 cm wysmarowac maslem i dno wylozyc papierem do pieczenia. Wstawic do lodowki. Orzechy wysypac na blaszke i wstawic do nagrzanego piekarnika. Podpiec na zloty kolor okolo 5 minut. Ostudzic. Wlozyc do foodprocesora i dokladnie zmielic. Nalezy uwazac zeby nie za dlugo je mielic zeby sie nie wydzielil olej z orzechow. Jesli ktos nie posiada w domu foodprocesora mozemy tez zmielic orzechy w inny sposob. Wziac sciereczke kuchenna, wysypac na nia orzechy i zlozyc jak koperte. Nastepnie udezyc kilka razy walkiem do ciasta i potem walkowac kilka razy i gotowe!

Maslo utrzec z cukrem na biala, puszysta mase. Dodawac pojedynczo zoltka jajek, miksujac po kazdym dodaniu. Dodac skorke z pomaranczy i raz jeszcze zmiksowac. Dodac przesiana make, Ricotte, orzechy i mak. Bardzo delikatnie wymieszac.

Bialka ubic ze szczypta soli na sztywna piane. Malymi partiami dodawac do masy orzechowej, tak aby masa pozostala puszysta. Przelozyc delikatnie mase do tortownicy.

Piec okolo 25-30 minut w 190°C. Ciasto powinno otrzymac lekko brazowy kolor. Mozna sprawdzic patyczkiem czy juz jest gotowe. Jesli patyczek wlozony w srodek ciasta wyjdzie czysty znaczy to, ze ciasto juz jest upieczone :) ! Wyciagnac z piekarnika i odstawic do ostygniecia.

W miedzyczasie do malego garnka wlac 4 lyzki wody i dodac konfiture. Na bardzo malym ogniu, stale mieszajac, podgrzewac do momentu zagotowania.

Ciasto przekroic na dwie czesci. Kazda czesc posmarowac konfitura.

Kremowke ubic na sztywno pod koniec dodajac cukier i ziarenka wanilii. Wymieszac delikatnie z serkiem Ricotta. Pierwszy blat ciasta posmarowac 2/3 kremu. Nalozyc drugi blat i rozsmarowac pozostala iloscia kremu. Posypac starta czekolada i gotowe !!!

Wstawic na okolo 30 minut do lodowki.

 



 
1 , 2
| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
O autorze
Tagi